سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید عبدالله حسینی شاعر

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی آفریقا با تاکید بر این که بصیرت حسینی، راه شناخت جبهه حق و باطل می باشد، تصریح کرد: مبارزه عملی با مستکبران عالم، حرکت در مسیر نهضت حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام سوگواری  تاسوعا و عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: عرصه نبرد حق و باطل همیشه در تاریخ وجود داشته و یکی از بزرگترین عرصه های آن صحنه کربلا و واقعه عاشوراست که برای هر زمانی یک شاخص به شمار می رود.

وی با بیان این که همه انسان ها با هر مکتب و طرز فکری و نحله اعتقادی یا در جبهه حق هستند یا باطل گفت: اساساً ما در این رابطه حد وسط نداریم و نیز نسبتاً حق و نسبتاً باطل نداریم و بر این منوال انسان و مکتب بی طرف نداریم، چه آن که تمام بی طرف ها در جبهه باطل قرار می گیرند.

حمایت از جبهه حق ؛ لازمه حسینی شدن

این شاعر آیینی همچنین با بیان این که ما امروز اگر از جبهه مستضعفان عالم در برابر مستکبران حمایت کنیم، در جبهه حق و گروه حسینیان زمانه قرار می گیریم، افزود: سکوت در مقابل ظلمِ ظالمان برخلاف حرکت و آرمان حسینی است و کسی که داعیه طرفداری از سیره و مرام حسینی دارد نمی تواند جزو بی طرف ها باقی بماند چرا که یا در گروه حق باید قرار گیرد یا گروه باطل و حد وسطی در این خصوص وجود ندارد.

وی بیان داشت: ما هم امروز به تاسی از نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) اگر در مسیر حق گام برداریم قطعاً عاقبت به خیر شده و در واقع سوار بر کشتی نجاتی شده ایم که ما را به سرمنزل مقصود می رساند.

سازش جبهه حق با جبهه باطل ناممکن است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین گفت: از آغاز جریان خلقت تاکنون و تا پایان جهان دو خط متقاطع به موازات هم کشیده شده اند که هیچ وقت با هم به تفاهم نمی توانند برسند، چه آن که سازش این دو مانند سازش آب و آتش ناشدنی است؛ همین الآن هر کدام از ما در یکی از این دو جبهه قرار داریم.
رییس مرکز اسلامی آفریقا با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت بسیار مهمی در تقویت جبهه حق و مقابله با جبهه باطل و طواغیت زمانه بود، افزود: امروز هم چه در سطح منطقه و چه به طور کلی در سطح جهانی شاهد صف آرایی جبهه حق و باطل هستیم به ویژه در منطقه شاهدیم که گروه های تروریستی و تکفیری با حمایت آمریکا و اسراییل و رژیم های مرتجع منطقه به ویژه عربستان سعودی جبهه باطل را تشکیل داده و در برابر جریان مقاومت اسلامی که همانا جبهه حق است ، نبرد شدید و تمام عیاری را به راه انداخته اند.

یزیدیان زمانه در سوریه و عراق جنایت می آفرینند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان داشت: امروز در سوریه و عراق مشاهده می کنیم که جبهه مرتجع منطقه با حمایت جبهه کفر و استکبار جهانی چگونه دست به کشتن انسان های بیگناه می زند و حقیقتاً این مزدوران عربستان و دیگر کشورها در این مناطق همان یزیدیان روزگار هستند که به هیچ کس رحم نکرده و جنایات بزرگی می آفرینند.

وی با تاکید بر این که برخورداری از بصیرت حسینی راهنمای شناخت جبهه حق و باطل در هر زمانه ای است ، خاطرنشان کرد: چه بسا فردی در روضه سیدالشهدا(ع) اشک بریزد، نذر هم بدهد، سینه هم بزند ولی عملاً در جبهه باطل باشد، همان طور که در زمان پهلوی نیز خود شاه مجلس روضه برگزار می کرد و آخوندهای درباری هم برایش روضه میخواندند؛ در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم که خیلی ها، مجلس روضه و نماز شبشان ترک نمی شد و حتی مستحبات را به طور کامل انجام می دادند اما حتی یک روز هم جبهه نرفتند و بعضاً جبهه ای ها را هم تخطئه و تخریب می کردند.

راه سومی وجود ندارد!

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: قرآن هم در طول تاریخ تنها دو خط فکری را به رسمیت می شناسد؛ یکی راه روشن حق و دیگری مسیر تاریک باطل که از آنها گاه با تعبیر رشد و غی وگاه با تعبیر یمین و یسار نام می برد و اساساً در نزد خدای متعال به غیر از این دو راه، راه میانه و سومی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته راه وسط که در حدیث آمده است (خیر الامور اوسطها) در اختلافات درونی جبهه حق معنی پیدا می کند، آنجا که گاهی حتی خود اختلاف امت رحمت محسوب می شود و لذا نسبی بودن خوب و بد هم تنها در درون جبهه حق قابل پیاده شدن است.
بیان ماندگار شهید آوینی ؛ ره توشه ای برای همیشه

وی ضمن یادآوری نسبت به بیان معروف و ماندگار شهید مطهری مبنی بر این که باید شمر زمانه را شناخت ، ابراز داشت: امروز شمر زمان ما آمریکا و اسراییل و هم پیمانان و هم پیاله گان آن ها هستند و لذا باید گفت که در شرایط کنونی ارزش یک شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و یک اقدام عملی بر علیه این شمرها زمان، از ریختن یک مشک اشک برای حضرت سید الشهدا(ع) نیز بالاتر است؛ کما این که نوشتن یک مقاله در دفاع از ملت فلسطین، مثل شمشیر زدن در رکاب امام حسین است و یا ساخت یک کلیپ در افشای جنایات اسرائیل به مثابه خطبه امام زین العابدین بر بالای چوب های دربار یزید است.

رییس مرکز اسلامی آفریقا در خاتمه گفت: بنا بر برخی آمارها هرسال بیش از سیصد میلیارد تومان در سراسر جهان صرف اقامه عزای ابا عبدالله الحسین (ع) می شود که حقیقتاً اگر بانیان این خیر بزرگ یک دهم آن را صرف مبارزه با قاتلان فکری امام حسین کنند، قطعاً در روند انتقام گیری از آنان تحول شگرفی روی خواهد داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha