جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ در روایات، فضای فتنه را پیچیده عنوان کرده اند که راه را برای انسان غبارآلود می کند و در این فضای شاید بسیاری از افراد متدین هم راه را گم کنند، لذا تقوا و بصیرت و دوراندیشی لازمه حرکت در مسیر حق است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، شب گذشته طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز 9 دی در مسجد امیرالمومنین(ع) بوشهر با گرامیداشت این روز گفت: 9 دی روز بصیرت و ولایتمداری ملتی است که از آغاز انقلاب تا پیروزی آن و از پیروزی انقلاب تا به حال به خوبی از نظامی که خود در آن نقش داشتند حفاظت کردند.

 مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در چنین روزی بعد از اینکه کشور نزدیک هشت ماه دچار فتنه شد، مردم پس از صبر و تحمل بالاخره در روزی که روشنگری هایی توسط رهبری صورت گرفت به صحنه آمدند و فتنه ای که می رفت تا نظام اسلامی را با چالش و بحران شدیدی روبرو کند را خنثی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در طول تاریخ فتنه های زیاری رخ داده است گفت: فتنه های جنگ های جمل، صفین و نهروان همه آنها فتنه هایی بود که به شیعه درس داد و آن را آماده کرد تا اینکه در زمان های مختلف به دقت از دین و آیینش حفاظت و پاسداری کند.

وی فتنه را آزمایشی پیچیده و مبهم دانست و اظهار داشت: در روایات فضای فتنه را پیچیده عنوان کرده اند که راه را برای انسان غبارآلود می کند و در این فضای شاید بسیاری از افراد متدین هم راه را گم کنند، لذا تقوا و بصیر و دوراندیشی لازمه حرکت در مسیر حق است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه انسان از جانب خداوند مورد آزمایش های پیچیده ای قرار می گیرد گفت: برخی از این آزمایش ها پیچیده اند و توسط انسان هایی رخ می دهد که برای یک مقصد شوم و پلید طراحی و برنامه ریزی می کنند ممکن است این صحنه برای مومنان تشخیصش سخت باشد از این رو از فتنه به عنوان جنگ نرم یاد می شود اگر چه در انتها رویارویی جبهه حق و باطل به صورت جنگ سخت خواهد بود و فتنه هم در نهایت به جنگ نظامی منجر می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فتنه ها همیشه توسط چهره های مقدس رقم می خورد گفت: خاصیت فتنه غبارآلود بودن و دفاع چهره های موجه از آن است، اما وقتی فتنه تمام می شود مردم را روشن می کند.

وی افزود: هنر انسان این است که در فضای غبارآبود بتواند فتنه را تشخیص دهد وقتی که فتنه رفت آدم بخواهد بیدار شود فایده ای ندارد؛ فتنه برای عبرت گرفتن نسبت به در دام افتادن در فتنه های دیگر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha