جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه رامسر

حوزه/ امام جمعه رامسر با بیان این که روحانیت نقش محوری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته است، افزود: حوزه های علمیه و روحانیت همواره متولی اصلی هدایت دینی در جامعه را عهده دار بودند و به عنوان موثق ترین و قابل اعتماد ترین مرجع تبیین ارزش های دینی به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهرستان با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه حضوری پررنگ داشته است، گفت: روحانیت چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب همواره مدافع اسلام و انقلاب بوده است.

وی با بیان این که روحانیت امروز رسالت مهمی در تبیین گفتمان انقلابی و هدایت فکری جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: روحانیت در تاریخ ایران، همیشه در بین گروه های مختلف اجتماعی از اعتبار و جایگاهی خاص برخوردار بوده است که باید همچنان امروز حفظ بماند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که انقلاب اسلامی بسترهای لازم را برای تقویت نقش آفرینی روحانیت در جامعه فراهم کرده است، گفت: انتظار جامعه از روحانیت در شرایط کنونی بسیار سنگین تر از گذشته است.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که روحانیت امروز به نهادی ریشه دار در جامعه اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این نهاد ریشه دار امروز به عنوان سد محکمی در برابر بسیاری از توطئه های دشمنان دین و انقلاب ایستاده است.

وی در ادامه سخنان خود تحصیل، تهذیب، تبلیغ را از جمله مهم ترین رسالت حوزویان در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: روحانیت باید در هر سه بخش تلاش کند تا جایگاه واقعی این قشر در جامعه حفظ بماند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که روحانیت از دین و معارف اهل بیت(ع) در برابر تهاجم دشمنان حراست و پشتیبانی کرده است، افزود: روحانیت این افتخار را دارد که در هر زمانی، با تشخیص مناسب و بصیرت بالا توطئه دشمن علیه دین را خنثی کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر خلاف برخی ادعاهای دشمنان، اقبال به روحانیت بسیار زیاد است، افزود: حضور روحانیت در هر عرصه ای تأثیرگذار بوده و به همین دلیل امروز تقاضاهای بسیاری که از سوی مساجد، مدارس و روستاها برای حضور روحانی وجود دارد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ایفای نقش روحانیت شیعه در طول یکصد سال گذشته در عرصه های مختلف گفت: نقش مؤثر علما و شخصیت های مذهبی شیعه در تاریخ معاصر ایران در صیانت از مکتب اسلام، حفظ حریم اهل بیت(ع)، استقلال و تمامیت ارضی کشور مشهود است.

وی با بیان این که روحانیت نقش محوری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته است، افزود: حوزه های علمیه و روحانیت همواره متولی اصلی هدایت دینی در جامعه را عهده دار بودند و به عنوان موثق ترین و قابل اعتماد ترین مرجع تبیین ارزش های دینی به شمار می روند.

امام جمعه رامسر با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی ایستاد و از اصل دین حراست کرد، افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت با خنثی کردن طرح های استکباری و استعماری از بسیاری عواقب سنگین آن جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است، گفت: امروز دشمن به دنبال کمرنگ کردن آرمان های انقلابی در جامعه اسلامی و در بخش رسالت روحانیت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رضایی با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف روحانیت ترویج  و تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب در جامعه است، افزود: نباید بگذاریم آرمان های اصیل انقلاب از سوی معاندان انقلاب خدشه دار شده و تضعیف شود.

رئیس جامعه روحانیت مبارز رامسر نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی و روشنگری سیاسی تنها یکی از کارکردهای این مجموعه است، گفت: هم افزایی فکری با مجموعه های مختلف در حوزه های علمی، اجتماعی و معنوی جهت تعالی جامعه از وظایف ذاتی این تشکل دینی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha