جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ حجاب نه تنها مانعی در برابر حضور و فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان نیست، بلکه با رعایت آن و با هویت انسانی خود می توان حضوری اثرگذارتر در عرصه های مختلف داخلی و بین الملل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، زهرا سادات پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)ساری، در نشستی، با موضوع اخلاق کاربردی، در جمع کادر این مدرسه با اشاره به آیه 71 سوره  توبه، گفت: قرآن مردان و زنان مومن را به انجام فریضه مهم اجتماعی، سیاسی، امر به معروف و نهی از منکر دعوت و در عصری که زنان مورد تحقیر قرار می گرفتند، فرموده:« الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر»..؛  مردان و زنان باایمان، در امور امربه معروف و نهی ازمنکر جامعه، همدیگر را حمایت و پشتیبانی می کنند.

وی گفت: بانوان مسلمان ما در طول تاریخ فعالیت های چشمگیری در اجتماع با حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی داشتند که حضرت زینب(س) نمونه بارز آن بوده که برای زنان در کوفه تفسیر قرآن کرده و آنان را با حقایق دین و محتوای قرآن آشنا و نسبت به وظائف انسانی و دینی شان متذکر می شدند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری اضافه کرد: آنچه که اوج فعالیت سیاسی حضرت زینب(س) را نشان می‌دهد، همراهی با امام زمان وقت خود از مدینه به مکه و از مکه به کوفه و از آنجا به کربلا و در نهایت ادامه رسالت حسین بن علی(ع) بعد از شهادت آن حضرت است، چرا که این بانوی نمونه اسلام لزوم بیعت با ولی خود را به خوبی دریافته  و امامش را تنها نگذاشته و پا به پای امام زمانش در حرکت است.

وی درادامه با اشاره به خطبه فدکیه تصریح کرد: نمونه بارز دیگر فعالیت زنان مسلمان در طول تاریخ، حضور اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) در جامعه با رعایت شئونات دین در حد اعلای فاطمی آن بوده که الگویی جاودانه برای زنان مسلمان و نشانگر این است که نه تنها حجاب مانعی در برابر حضور اجتماعی و سیاسی زنان نیست، بلکه با رعایت آن و با هویت انسانی خود می توان حضوری اثرگذارتر در عرصه های مختلف داخلی و بین الملل داشته باشند.

پیشنمازی در پایان خاطر نشان کرد: حضور طلاب خواهر در عرصه اجتماعی یک امر بصیرتی است و باید در این مسیر به آنها به خصوص طلابی که استعداد فعالیت های اجتماعی دارند کمک کرد تا در متن جامعه باشند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha