جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دامغانی مقیم حوزه علمیه قم

حوزه/نماینده ولی فقیه دراستان سمنان گفت: دشمن با تمام امکانات به میان آمده و به دنبال این است حوزه را به مسیر انحرف بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شاهچراغی،در گردهمایی طلاب و فضلای دامغانی مقیم حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات طلاب این شهر در قم برگزار شد، با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که دشمن بر روی حوزه سرمایه گذاری کرده، گفت: این سخن درستی است که بعضی مطرح کردند و معتقدند دشمن با تمام امکانات به میان آمده و به دنبال این است حوزه را به مسیر انحرف بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: این خطری است که زنگ آن جلوتر به صدا در آمده، باید خیلی مواظب بود تاگرفتار برنامه و اهداف دشمن نشویم.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه زمانی شهر دامغان دو طلبه و امروز 300 طلبه دارد، اظهارداشت: طلاب و فضلای دامغان از گذشته خوش نام، درس خوان، دارای اراده و همت بالا برای درس خواندن و اهل مجاهدت بودند. باید این اوصاف را حفظ کرد و تداوم داد.

امام جمعه سمنان بابیان اینکه خدای متعال نعمت های زیادی به انسان داده از جمله آن امنیت، سلامت، سربازی حضرت ولی (عج)، پوشیدن لباس روحانیت و ولایت است، افزود: باید قدر نعمت ولایت و لباس روحانیت را دانست.

وی افزود: نباید فراموش کرد که صرف داشتن نعمت کافی نیست، علاوبر قدردانستن و شکر گزاری، لازم است برای تداوم آن اخلاص، تلاش و مجاهدت کرد.

امام جمعه سمنان ابرازداشت: اگر کار برای خدا باشد، عمل هر چند کم پذیرفته خواهد شد. این روایت ازمعصوم(ع) است و همه شاگردان مکتب فقه جعفری هستید، این مکتب امانت و صداقت در رفتار در برخورد با مردم و اهل خانه می خواهد.

آیت الله شاهچراغی بابیان اینکه در جمهوری اسلامی باید مسئولین آن صادق و راستگو باشندگفت: امام صادق(ع) صداقت می خواهد، اما آیا واقعا این روایت امام(ع) را توانسته ایم عمل کنیم و صادق باشیم، آیا واقعا همه  مسئولین ما با مردم صادق و راستگو هستند.

نماینده ولی فقیه در  استان سمنان اظهارداشت: در روایت دیگر امام اول شیعیان فرمودند«هر انسانی سه مسئولیت دارد،خود، خدا و مردم».

عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: مسئولیت نسبت به خود و خدا همان تقوا است، کار تقوا آدم سازی است. جلوی به هرزه و بیراه رفتن انسان را می گیرد.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: مسئولیت به مردم همان خدمت گذاری نسبت به مردم است. حوزه باید خدمت گذار به مردم باشد. امروز جامعه و منطقه سمنان به فضلا و روحانی عالم نیازدارد، این همان احساس مسئولیت نسبت به مردم است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha