جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یک مسجد قدیمی در نیجر، به کتابخانه و مرکز فرهنگی تبدیل شد

حوزه/ کارشناسان برای نجات یک مسجد باستانی از تخریب در جمهوری نیجر، آن را به کتابخانه و مرکز فرهنگی تغییر کاربری داده و یک مسجد نوساز نیز روبروی آن ساختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dezeen،  یک مسجد قدیمی در روستای دنداجی در جمهوری نیجر، به منظور نجات از تخریب، به کتابخانه و مرکز آموزشی برای جوانان تغییر کاربری داده شده و روبروی این مسجد قدیمی نیز یک مسجد نوساز طراحی  شده است.

این طرح توسط یک شرکت معماری با نام آتلیه معصومی واقع در نیامی، پایتخت این کشور آفریقایی راه اندازی شده است، مسجد قدیمی که ظرفیت کافی برای تعداد نمازگزاران روستا نداشت و طراحان به منظور جلوگیری از تخریب آن را به یک مرکز فرهنگی و کتابخانه تغییر کاربری داده اند.

مریم کامرا بنیانگذار این شرکت معماری گفت: من می دانستم که مسجد یک جواهر است. هم از نظر معماری و هم اینکه طراح آین مسجد به خاطر ساختن یک مسجد مشابه جایزه معماری را برنده شده بود.

وی افزود: ما می خواستیم گفتمان ایجاد کنیم و به این حقیقت بپردازیم و دانش و دین می توانند در کار هم در این جهان وجود داشته باشند، عقیده ای که برخی مخالف آن هستند.

گفته می شود به پیشنهاد مردم این مسجد به کتابخانه تبدیل شد و به کمک طراحان ظاهر قدیمی و نمای بیرونی مسجد به شکل سابق خود باقی ماند. این کتابخانه همچنین به گونه ای طراحی شده که در ارتباط با مسجد باقی بماند. ورودی اصلی کتابخانه به سمت جنوب روبروی ورودی اصلی کتابخانه و در نمای شمالی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha