جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مادر شهید

حجت الاسلام سهیلی اصفهانی گفت: تمام مادران شهدا فرزندان خود را به عنوان پیروان ولایت اهل بیت(ع) تربیت کردند و اگر فاطمه زهرا (س) مادر اولیای شهید می باشند، حضرت ام البنین(س) مادر سربازان شهید برای اولیای الهی محسوب می گردند، کما اینکه مادران شهید در انقلاب اسلامی نیز تربیت کننده همین سربازان بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صالح سهیلی اصفهانی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به مقام و جایگاه حضرت ام البنین(س) و روز مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران همه اهل بیت(ع) مادر شهید بودند و جایگاه حضرت ام البنین (س)به عنوان مادر تربیت کننده سربازان پیرو ولایت اهل بیت(ع) دارای ارزش خاصی است.

وی افزود: تمام مادران شهدا فرزندان خود را به عنوان پیروان ولایت اهل بیت(ع) تربیت کردند و اگر فاطمه زهرا(س) مادر اولیای شهید می باشند، حضرت ام البنین(س) مادر سربازان شهید برای اولیای الهی محسوب می گردند، کما این که مادران شهید در انقلاب اسلامی نیز تربیت کننده همین سربازان بوده اند.

این کارشناس مذهبی با اشاره کوتاهی به تاریخ زندگانی حضرت ام البنین(س) گفت: در سیره زندگی آن حضرت از یک جهت می بینیم که ایشان در نهایت ادب و تلاش در خانه امیرمومنان(ع) زندگی می کنند و از جهت دوم بصیرت و آشنایی است که آن حضرت نسبت به راه و مسیر اهل بیت(ع) دارند و بر اساس همین مسیر نیز فرزندان خود را تربیت می کنند و هیچ گونه تعارضی با فکر و مسیر اهل بیت (ع)در تربیت فرزندان خود ندارند.

وی اضافه کرد: در تاریخ زندگی آن حضرت می بینیم که اصل حضور ایشان در منزل امیرمومنان(ع) تربیت فرزندان مومن و شجاع بوده است و این همان کاری است که مادران شهدا انجام می دهند.

مدرس حوزه، تربیت فرزندان برجسته توسط مادران شهدا را با الگوگیری از سیره و روش حضرت ام البنین(س) تبیین کرد و افزود: مادر شهیدی که چند فرزند خود را تقدیم این مسیر نموده و می گوید اگر فرزند دیگری نیز داشتم تقدیم می کردم، به طور مسلم با توجه به این سیره و نگاه عمل می کند.

وی خاطر نشان کرد: این همان مسئله ای است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به عنوان نگاه به اصول به آن اشاره می نمایند و این اصول آن است که انقلاب اسلامی بر اساس نگاه توحیدی پی ریزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سهیلی اصفهانی، وجود این اصول و نگاه را مبتنی بر یک زمان خاص ندانسته و افزود: مادران شهدای مدافع حرم، شهدای حریم امنیت وطن و مادران شهدای هسته ای فرزندان خود را در این مسیر و با این نگاه تربیت نموده اند و لازم است مادران امروز نیز دنبال کننده این مسیر باشند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha