جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شیری

حجت الاسلام شیری گفت: متوسل شدن به اهل بیت(ع) و خاندان مبارکشان باید به عنوان یک فرهنگ بیشتر از قبل در جامعه رواج پیدا کند و در کنار این صله رحم، به زیارت این بزرگواران رفتن نیز نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام شوزب شیری، مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه، ظهر امروز در آستان امامزاده عبدالله(ع) همدان، اظهار داشت: باید با قدرشناسی و اجر نهادن به جایگاه امامزادگان یاد آنها را همیشه زنده نگه داریم.

وی به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) فرموده اند در روز قیامت  به استقبال چند طایفه خواهم رفت، کسانی که نسل من را تکریم می کنند، کسانی که من و خاندانم را از صمیم قلب دوست دارند و گروهی که در دنیا گرفتاری سادات را برطرف می کنند.

حجت الاسلام شیری تصریح کرد: این حدیث به خوبی اهمیت و جایگاه امامزادگان را برای ما به تصویر می کشد و بر هر شیعه ای واجب است که به زیارت این بزرگواران برود و یادشان را همیشه زنده نگه دارند.

مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: متوسل شدن به اهل بیت(ع) و خاندان مبارکشان باید به عنوان یک فرهنگ بیشتر از قبل در جامعه رواج پیدا کند و در کنار این صله رحم، به زیارت این بزرگواران رفتن نیز نباید فراموش شود.

وی، حضور نوادگان حضرت زهرا (س) در مناطق مختلف ایران را بنا بر امر الهی عنوان کرد و گفت: همدان از آنجایی که محل سکونت بسیاری از علما بوده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام شیری یادآور شد: هر یک از این بزرگواران بنابر رسالت الهی، جهاد اکبری انجام داده اند و در منطقه ای که مسؤولیتش با انها بوده است به تبیین و تشریح دین اسلام می پرداخته اند.

وی گفت: اولین گروه از سادات که وارد همدان شدند از اولاد امام حسن مجتبی(ع) بودند که سپس به شهرهای اطراف همدان نیز سفر کردند و هر یک در قسمتی وظایف خاص خود را اجرایی می کردند.

 حجت الاسلام شیری  همچنین از موزه وقف که در آستان مقدس امام زاده عبدالله همدان بازدید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha