جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ایزدخواه

حوزه/ایزدخواه با بیان اینکه برخی هنرمندان پیاده نظام فرهنگی لیبرالیسم شده اند و ارزش ها را مورد هجمه قرار می دهند، گفت: امریکا گفت نمی خواهد شعارهای بزرگ را از ملت ایران بگیرید بلکه فقط کافی است سطح فکر مردم را پایین بیاورید و خودشان زمین می خورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی، در مراسم گرامی داشت دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: ما می گوییم شهدا به زمین خوردند که حیات داشته باشیم اما حیات یعنی کیفیت گرفتن محبت از خدا و زندگی یعنی کیفیت اثبات محبت خدا.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند یاد شهیدان کمتر از خود شهادت نیست، افزود: چطور زنده نگه داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست؟ چون تمام راز و هدف شهیدان این بوده که ما زندگی کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) درخصوص انواع مرگ گفت: مرگ جسم، مرگ دل که به آن قساوت قلب می گویند و موجب بی تفاوتی می شود، مرگ فکر که ناامیدی است و مرگ جامعه است که شهیدان هنرشان این است که دل ها و افکار جامعه را زنده کنند و نجات دهند.

ایزدخواه عنوان کرد: اگر انگیزه دارید و خوابتان نمی برد شما زنده هستید همانطور که امام خمینی حقیقت همیشه زنده تاریخ لقب گرفته است.

وی با بیان اینکه رابرت مرداک مدیر شبکه فارسی وان گفته است "من کاری خواهم کرد که خانواده در ایران به لجن کشیده شود، گفت: رهبری فرمودند دشمن اتاق فکر دارد، نفوذ و پول دارد و حتما دشمن بیدار است، لذا باید همیشه هوشیار باشیم.

کارشناس مذهبی متذکر شد: شهادت افتخار است ولی هدف نیست و امام حسین(ع) هم که خروج کرد برای اصلاح امتش بود و برای این بود که امت بیدار شوند، چون تا امت نخواهند هیچ کاری صورت نمی گیرد.

ایزدخواه با اشاره به خاطره ای از یکی از شهدا عنوان کرد: شهید سیدکریم خوش قلب طوسی در ماشین نشسته بود که دو تا خانم سوار شدند و خودش را جمع کرد که تماس نگیرد و خانم که پیاده شد گفت کرایه این پسر را هم حساب کنید و این شهید نفهمید که چه کسی کنارش بوده است اما او خواهرش بود.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: نگذارید بمیریم آن مردنی که افتخار  است شهادت در راه خداست و برای خوب مردن باید خوب زندگی کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به سه علامت حیات طیبه بیان داشت: مشخص بودن هدف، مشخص بودن وسیله و راه و سوم اینکه از کار خودش پشیمان نباشد.

ایزدخواه با بیان اینکه برخی هنرمندان پیاده نظام فرهنگی لیبرالیسم شده اند و ارزش ها را مورد هجمه قرار می دهند، گفت: امریکا گفت نمی خواهد شعارهای بزرگ را از ملت ایران بگیرید بلکه فقط کافی است سطح فکر مردم را پایین بیاورید و خودشان زمین می خورند.

مزار شهدا همچون بیت الله لحظه ای از حضور زائران خالی نیست

همچنین در ابتدای این مراسم هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت : در این دانشگاه میزبان دو شهید که در سن 17 سالگی در عنفوان جوانی تمام هستی خود را نثار کردند، تا ما در این فضای مقدس فرصت کار و خدمت پیدا کنیم، هستیم.

وی با اشاره به اینکه 2 سال پیش در چنین روزی 2 شهید در این مکان مقدس تشییع و تدفین شدند، بیان داشت: در طول روز و شب لحظه ای نیست که مزار مطهر آنها خالی از زائر باشد همچون بیت الله که لحظه ای خالی نیست اینجا هم بزرگان، اساتید و دانشجویان حضور دارند و زیارت نامه می خوانند و از وجود این شهید فیض می برند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند عنوان کرد: یکی از این شهیدان بعد از 30 و دیگری بعد از 32 سال تشییع و تدفین شدند.

هاشمی درخصوص ساختمان مسجد دانشگاه امام رضا(ع) دانشگاه صنعتی مطرح کرد: در 17 آذر سال جاری مراحل ادامه به کار مسجد دانشگاه شروع شد و کمتر از سه ماه با تلاش شبانه روزی افراد شبستان مسجد تاحدودی تکمیل شد و این کار جهادی صورت گرفت تا یادواره شهدای گمنام برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله تا اردیبهشت ماه 98 این قسمت از مسجد تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha