جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تودیع و معارفه

حوزه/ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند، گفت: امروز نه تنها ارتش می داند در آن سوی مرزهای کشور چه اتفاقی می افتد بلکه همه نیروهای مسلح این رصد را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، امروز مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 ثامن الائمه(ع) در بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ دوم «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و سایر فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد، از خدمات امیر «مرتضی محمدی» فرمانده سابق قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه تقدیر و امیر «ابوالقاسم رضایی» به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در این مراسم اظهار داشت: ما در دنیا یک جایگاه بسیار خاص سیاسی و نظامی داریم و باید شکرگذار نعمت ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

آذریان با بیان اینکه امروز به برکت وجود نیروهای با صفا، مومن، متعهد و شجاع در نیروهای مسلح باعث شده امن ترین کشور در منطقه را داشته باشیم، اضافه کرد: این اتفاق به برکت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند، مطرح کرد: امروز نه تنها ارتش می داند در آن سوی مرزهای کشور چه اتفاقی می افتد بلکه همه نیروهای مسلح این رصد را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه ساختار سازمانی یگان‌های محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران عوض شده و از یگان‌های پیاده، تبدیل به یگان‌های متحرک، هجومی و واکنش سریع شده، متذکر شد: این یگان ها از آمادگی 100 درصد برخوردارند.

آذریان بیان داشت: امروز تهدیدات تغییر کرده و به خاطر این تهدیدات ساختار را تغییر داده ایم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در کنار نیروی هوایی محکم و استوار ایستاده و اگر پرنده ای در هوا بلند شود، آن را توسط سامانه‌های قدرتمند پدافندهوایی رصد می کنیم.

گفتنی است، امیر محمدی به مدت سه سال فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 77 ثامن الائمه(ع) را به عهده داشت. این یگان عملیاتی از تیرماه امسال برای صیانت از مرزهای شرقی کشور در خراسان جنوبی مستقر شده است.

 امیر رضایی، فرمانده جدید این یگان نیز پیش از این فرماندهی تیپ 45 جنوب غرب کشور را در شوشتر را به عهده داشته است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha