جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تخریب مسجد البربغی در بحرین

حوزه/ علمای بحرین به مناسبت هشتمین سالگرد تخریب مساجد با صدور بیانیه ای گفتند: جنایت تخریب مساجد دلیل آشکاری بر پروژه رسمی آزار و اذیت شیعیان بحرین به عنوان ساکنان اصلی این کشور است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین به مناسبت هشتمین سالگرد تخریب مساجد با صدور بیانیه ای گفتند: جنایت تخریب مساجد دلیل آشکاری بر پروژه رسمی آزار و اذیت شیعیان بحرین به عنوان ساکنان اصلی این کشور است.

علمای بحرین خواستار تجدید بنای تمامی مساجد ویران شده در مکان اصلی و مطابق احکام شرعی شده و بر لزوم مجازات تمام کسانی که در جنایت ویرانی مساجد و تعرض به مقدسات شرکت داشته اند، تاکید کرده و گفتند: حکومت بحرین باید رسماً عذر خواهی کند و تعهد دهد که حامی و حافظ مقدسات خواهد بود.

علمای بحرین در بیانیه خود اشاره کردند: این روز ها سالگرد جنایت رژیم آل خلیفه در تعرض به مقدسات ملت بحرین و تخریب 38 مسجد شیعیان است که با تخریب مسجد الکویکبات در تاریخ 25 مارس 2011 میلادی آغاز شد و این امر 12 روز بعد از ورود نیرو های بیگانه برای سرکوب ملت صلح جو انجام گرفت.

علما افزودند: رژیم آل خلیفه به تجاوز و تعرض به مقدسات اسلامی در بحرین اکتفا نکرده و از طریق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می خواهد علیه مقدسات اسلامی در فلسطین توطئه کند که این مسئله با مخالفت ملت غیرتمند بحرین مواجه شد.

علمای بحرین در ادامه اشاره کردند: بعد از گذشت هشت سال همچنان مساجد ویران هستند و علی رغم تعهد حکومت، تجدید بنا نشدند. مسجد ویران شده العلویات، زمین آن خالی است که مردم برای حفظ موقعیت مسجد در آن نماز می گذارند و از سوی نیرو های رژیم مورد اذیت و آزار قرار می گیرند.

در  ادامه این بیانیه آمده: مسجد "ابوذر الغفاری" در شهرک النویدرات، زمین آن به پارک بازی کودکان تبدیل شده و "مسجد البربغی" در شهرک عالی و مسجد "عین رستان" در مکانی دور از مکان اصلی آن بنا شده است و مسجد امام حسن عسکری (ع) ویران شده و بعد از هر بار تجدید بنا توسط شیعیان بحرین، از سوی رژیم آل خلیفه تخریب شده و اکنون هیچ نمی تواند در آن جا نماز بخواند.

علمای بحرین تصریح کردند: مشخص نیست بودجه ای که برای تجدید بنای این مساجد ویران شده تعیین می شود، به کجا می رود و بعد از گذشت هشت سال کسانی که در این جنایت مشارکت داشتند، مورد مجازات قرار نگرفتند و رژیم آل خلیفه از ملت بحرین و عموم مسلمانان به خاطر این جنایت عذر خواهی نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha