سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور بیانیه‌ای، کشتار وسیع و سرکوب مسلمانان ایالت سین‌کیانگ چین را شدیداً محکوم کردند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این پیام آورده‌اند: اخبار وحشتناکی که از ایالت سین‌کیانگ چین درباره کشتار وسیع و سرکوب مسلمانان این منطقه منتشر شده است موجب تاسف شدید هر مسلمان و انسان آزاده‌ای است.

ایشان در ادامه افزوده‌اند: این منطقه که در غرب چین واقع شده و تقریباً یک ششم مساحت چین را تشکیل می‌دهد، اکثریت قاطع اهالی آن مسلمانند تنها گروه کوچکی از نژاد«هان» از کمونیست‌ها در آنجا زندگی می‌کنند این منطقه صنعتی و حاصلخیز اخیراً محل شدیدترین درگیری‌ها بین مسلمانان و گروه نژادپرست هان واقع شده است، گر چه دولت چین آن را یک نزاع قومی قلمداد می‌‌کند، ولی حمایت دولت از گروه مخالف و سرکوب شدید مسلمانان و تعطیلی مساجد آنها همه حکایت از این دارد که توطئه‌ای بر ضد مسلمین منطقه در جریان است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی  مسئولیت دولت چین در قبال این جنایت را یادآور شده و تصریح کرده‌اند: درست است که دولت و ملت چین روابط دوستانه و نزدیکی در امور اقتصادی و سیاسی با ما و  سایر کشورهای اسلامی دارند، ولی این دلیل بر آن نمی‌شود که برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجیعی سرکوب کنند و ما خاموش بنشینیم.

ما ضمن محکوم کردن شدید این سرکوب‌ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت می‌کنیم که اعتراض شدید خود را نسبت به این حرکت غیردوستانه اظهار دارند و یک صدا از دولت چین بخواهند که به این وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان این بیانیه، مسئولان نظام اسلامی را به موضع‌گیری مناسب دعوت نموده و خاطرنشان کرده‌اند: مردم از مسئولان دولت جمهوری اسلامی نیز انتظار دارند در این مورد سکوت نکنند و موضع قوی مناسبی بگیرند و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha