سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 349411
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
1

حوزه/ مردم نژاد "هوی" برای بزرگان فامیل و ائمه مساجد احترام شدیدی قائل هستند و این احترام را می توان بر سر سفره غذا به وضوح مشاهده کرد…

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هر ملتی در زندگی روزمره خود آداب و عادت هایی دارد که در طول زمان و متناسب با اعتقادات آن جامعه تشکیل شده است و بسیاری از این مناسبت های اجتماعی بر سفره غذا نمایان است و از این رو بسیاری بر این باورند که فرهنگ سفره غذا و آداب آن، بخشی مهم از عادت ها و رسوم و تاریخ ملت ها می باشد.

در این میان شاید بتوان گفت کشور چین از کشورهایی باشد که بیشترین توجه را به فرهنگ سفره دارد. چین بر حسب نژادهای مختلف خود از متنوع ترین فرهنگ های سفره را دارد به گونه ای که این کشور بیش از 56 نژاد دارد که هرکدام فرهنگ سفره ویژه خود را دارند که با دیگری متفاوت است.

مسلمانان نژاد "هوی" در چین مردمی هستند که مایل به اجرای دستورات اسلام در زندگی خود بوده و از این رو نوع غذاهای آنها با مسلمانان دیگر نقاط جهان تفاوت چندانی ندارد. آنها فقط غذای حلال مصرف می کنند و غذای بیرون از خانه مصرف نمی کنند مگر در رستوران های اسلامی؛ چرا که آنها ترجیح می دهند غذای خود را فقط از دست مسلمانان بگیرند.

مردم نژاد "هوی" هنگام غذا خوردن بسیار نام خدا می برند و هنگامی که آب بر غذا می ریزند یا سبزی بر می دارند یا گوشت را تکه تکه می کنند "بسم الله" می گویند. آنها در ابتدای سفره دعا می خوانند و سپس "بسم الله" می گویند و پس از آن غذای خود را میل می کنند و پس از غذا نیز خداوند را به خاطر این نعمت سپاس می گویند.

مردم نژاد "هوی" برای بزرگان فامیل و ائمه مساجد احترام شدیدی قائل هستند و این احترام را می توان بر سر سفره غذا به وضوح مشاهده کرد. بزرگان خانواده و ائمه جماعت مساجد همواره بالای سفره می نشینند و اول به آنها غذا تعارف می شود و هرگاه دست از خوردن کشیدند بقیه افراد دور سفره نیز باید دست از خوردن بکشند.

روش مصرف خوراکی ها نزد نژاد "هوی" نیز تا اندازه ای متفاوت است به گونه ای که میوه ها را همراه با نان های محلی و چای را قبل از غذا مصرف می کنند و بعد از چای دسرهای متنوع سبزی و مرغ و ماهی و غیره بر سر سفره گذاشته می شود و پس از آن سینی های حاوی غذای اصلی آورده می شود که معمولا گوشت و ماهی و گوجه و مرغ و سیب زمینی است.

لازم به ذکر است که برنج پس از غذای اصلی روی سفره گذاشته می شود تا اینکه میهمان ها در ابتدای سفره گوشت ها را میل کنند که این نشان دهنده کرم و میهمان نوازی نژاد "هوی" می باشد.

عجیب ترین مسئله در سفره مسلمانان نژاد "هوی" چین این است که همراه با غذای اصلی، شیرینی و حلوا بر سر سفره می آورند و در نهایت سوپ آخرین چیزی است که بر سر سفره می آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha