چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان چین، خواستار رعایت حقوق آنان توسط دولت این کشور شدند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این بیانیه تصریح کرده‌اند: دفاع از مظلوم و ستمدیده یک وظیفه انسانی و اسلامی است. ما تصور می‌کردیم که فقط غرب ستمگر، به حقوق مسلمانان تجاوز می‌کند، و آنان را از حقوق اولیه خود که حقوق اساسی و انسانی است، محروم می‌سازد، ولی خبرهای رسیده از چین حاکی از آن است که در آن نقطه دنیا، مسلمانان بی‌‌پناه مورد تجاوز چین کمونیست دیروز، و چین سرمایه‌دار امروز قرار گرفته و بی‌رحمانه سرکوب می‌شوند.

ایشان در ادامه آورده‌اند: مسلمانان «اویغور» خواهان حقوق شهروندی خویش هستند و باید دولت چین نسبت به تمام قومیت‌ها به یک نظر بنگرد و حقوق همگان را رعایت کند، این نوع برخورد، قلوب یک میلیارد و نیم مسلمان را جریحه‌دار کرده و حیثیت کشور چین را در سطح جهان خدشه‌دار می‌سازد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به مسئولیت دولت چین در قبال این جنایات یادآور شده‌اند: چین که در سازمان ملل و شورای امنیت عضویت دارد، نباید با جان و مال ملت خود این چنین رفتار کند.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرده‌ا‌ند: مسلماً غرب از اختلافات، بهره‌برداری کرده و هرگز به مسلمانان در بند، کمک نمی‌کند، ما از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری و بالاخص سازمان کنفرانس اسلامی درخواست می‌کنیم که هر چه زودتر به مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند، عمل کرده و از جان و مال مسلمانان چین دفاع کنند و نگذارند حقوق آنان بیش از این پایمال شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha