چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

امروز مردم مسلمان چین به جهت فهم سیاسی- دینی حاصل از صدور انقلاب اسلامی، مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با اشاره به وقایع اخیر در کشتار مسلمانان چین گفت: حرکتی که توسط انقلاب و امام آغاز گردید، بسیاری از حکومت‌های استکباری را از ترویج این حرکت اسلامی و انقلابی نگران ساخته است.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه اضافه کرد: جنگ روانی و سیاسی در کنار برخورد نظامی و مقابله با قرآن از جمله مواردی است که این حکومت‌ها در جهت کنترل و چیرگی منافع خود به کار گرفته‌اند.

وی، شهادت علمای بزرگ در پاکستان و عراق و کشته شدن زن مسلمان محجبه در متن تمدن اروپایی و در برابر دیدگان قاضی و دادستان را نمونه روشن دیگری از حریم شکنی دشمنان دانست.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، تدریس زبان فارسی و بکارگیری ابیات شعرای بزرگ ایرانی در اماکن عمومی را از ویژگی‌های این گروه از مسلمانان چینی ذکر کرد و گفت: در این میان وظیفه علمای مسلمان و نخبگان سیاسی، بسیار سنگین می‌باشد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به موضع‌گیری مسئولین نظام و انجام رسالت دینی مسلمانان، گفت: در بخش دیپلماتیک باید حمایت از مسلمانان مورد توجه قرار گیرد و در حرکت دیگری بر اساس وظیفه، تمامی مسلمانان باید از ارزش‌های اسلامی و حقوق مسلمین دفاع کنند.

وی در پایان یادآور شد: تقویت ارتباط و تعامل بیش از پیش با مسلمانان چینی، در جهت کسب حقوق مسلم آنان ضروری است.

 

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha