چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مسئول دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: کشتار مسلمانان چین بخشی از یک طرح جهانی و بین‌المللی است که توسط صهیونیست جهانی و بدست آمریکا و هم‌پیمانان اروپای‌اش صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به کشتار مسلمانان در منطقه  سین‌کیانگ چین اظهار داشت: با توجه به موفقیت مسلمانان در اقصی نقاط دنیا امروز یک موج جهانی علیه دین مبین اسلام و مسلمانان در جریان است که این کشتار بخشی از آن طرح بزرگ است.

وی با اشاره به بیانات مراجع و بزرگان در محکومیت کشتار مسلمانان چین افزود: وظیفه همه مسلمانان دنیا، علما و اندیشمندان اسلامی ایستادگی در مقابل این موج اسلام‌ستیزی و حمایت از سایر مسلمین است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مسلمانان باید اتحاد خود را بیشتر کنند و نفاق را از بین برده و علما از مبانی اسلامی به صورت منطقی دفاع کنند و به تبیین و روشنگری مردم دنیا در زمینه آشنایی با دین اسلام و نظرات آن درباره حقوق بشر، آزادی و دموکراسی بپردازند.

وی ارتباط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و چین را دلیل مناسبی برای اغماض کاری مسئولان ندانست و تصریح کرد: مسئولین نظام باید در برقراری و ادامه ارتباطات سیاسی و اقتصادی خود با دولتمردان چین تجدید‌نظر کنند و از آنجایی که کالاهای چینی نامرغوب‌ترین کالاهای بازار است نیازی به ادامه چنین ارتباطات عمیق و رو به گسترش اقتصادی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با اشاره به وظایف سازمان‌های بین‌اللملی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی اظهار داشت: فلسفه وجودی این سازمان‌ها دفاع و حمایت از حیثیت اسلام و موقعیت مسلمانان دنیا است و در این راستا سران و نمایندگان کشورهای اسلامی باید بیانیه‌هایی قاطعانه در محکومیت و رد این گونه جریان‌ها صادر کنند و اقدامات عملی همچون قطع روابط یا به تعلیق کشاندن روابط خود داشته باشند .

وی ضمن محکومیت قتل خانم مروه شربینی در دادگاه آلمان نیز، این گونه اقدامات در غرب را حاکی از تعصبات نژاد‌پرستانه دانست و گفت: با وجود این که آلمان خود را یکی از مدعیان حامی حقوق بشر میداند و از آزادی، دموکراسی و تمدن جدید دم می‌زند ولی هنوز در تعصبات کور نژاد‌پرستی و در نهایت انحطاط فکری و اخلاقی غرق است و این حوادث نشان دهنده ادعاهای پوچ سران این کشورها و دروغ‌گویی و تناقض در گفتار و رفتارشان است .

مسئول دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: رسانه‌های غربی  بدنبال تامین منافع و مصالح سیاسی و اقتصادی کشورهای خود هستند و هرگز در این گونه جریان‌ها که علیه سیاست‌های غرب است و دست سران آنها را رو می‌کند اخبار قابل توجهی انعکاس نمی‌دهند و به سکوت و شانتاژ خبری دست می‌زنند.

وی ادامه داد: این سکوت رسانه‌ای غرب در حالی است که وقوع چنین حادثه‌ای در ایران یا یکی از کشورهای اسلامی با هجوم اخبار و اطلاع‌رسانی جهانی و زیر سوال بردن حقوق بشر در ایران و کشور های اسلامی روبرو می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غرویان گفت: اسلام و ارزش‌های اسلامی همچون حجاب منافع غرب را مورد هدف قرار داده و ندای اسلام مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده و روز به روز فلسفه‌های غربی و  اندیشمندان را به سوی خود جذب می‌کند و این جریان با منافع غربی‌ها در تضاد است لذا با اسلام به مقابله و جنگ پرداختند .    

 

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha