جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

نشست روحانیون و مبلغین منطقه عسلویه، به منظور بررسی راه‌های تقویت وحدت اسلامی و مقابله با تفرقه و اختلافات مذهبی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام گنجی در این نشست با اشاره به نقش روحانیون در ایجاد وحدت اسلامی،گفت: مبلغین باید با تکیه بر مشترکات مسلمین، در مسیر وفاق، هم دلی و وحدت اسلامی حرکت کنند و زمینه‌های بروز تفرقه و اختلافات مذهبی را از بین ببرند.

وی تلاش برای تحقق انسجام اسلامی را ضروری دانست و ابراز داشت: روحانیت همواره سعی داشته است با اتحاد و همدلی، همه نیروها را در کنار یکدیگر قرار دهد.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: هرگاه دشمن احساس نماید که اختلافات مذهبی وجود دارد، با صرف هزینه‌های کلان به آن دامن زده و به تقویت وهابیت می‌پردازد.

حجت‌الاسلام گنجی با تاکید بر لزوم دشمن‌شناسی مبلغین، افزود: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و چالش بین شیعه و سنی است و روحانیت به عنوان متولیان عرصه فرهنگی ، باید روزنه‌های ورود دشمن را مسدود نماید.

سخنران این نشست یاد‌آور شد: مبلغین در ایام تبلیغی‌، ضمن ترویج مکتب تشیع و معارف اهل بیت (ع)، در جهت تحقق وحدت اسلامی تلاش کنند، تا فرصت بهره‌برداری از دشمن سلب شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته، محور صحبت‌های ائمه جمعه اهل سنت منطقه عسلویه در مورد فضیلت‌های امیر‌المومنین(ع) بود و اینکه روحانیون سنی، فضایل حضرت علی (ع) را بیان کنند، ارزشمند است.

حجت‌الاسلام گنجی با گرامی‌‌داشت هفته دولت‌، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، اکثر روستاهای مناطق محروم کشور از امکانات رفاهی مانند آب آشامیدنی بهداشتی، برق، گاز، تلفن، جاده و ... بهره‌مند هستند.

 امام جمعه عسلویه اضافه کرد: مبلغین در فعالیت‌های تبلیغی خود، آحاد جامعه را در جریان خدمات ارزشمند و عملکرد مسئولین نظام اسلامی قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری جوانان، یادآور شد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، بحث اشتغال جوانان در مناطق محروم را جدی بگیرند.

در این نشست، برخی از روحانیون به بیان دیدگاه‌های خود در عرصه مباحث فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha