جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حکیم

مؤمنان مناطق موصل و تلعفر در معرض سخت ترین مصیبت ها قرار دارند و همه باید برای نجات آنها تلاش کنند. هرکس حقوق و وجوهات شرعی بدهکار است می تواند آن را با رعایت ضوابط در این مناطق صرف کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق پنج شنبه در پیامی که توسط فرزند ایشان سید علاء الدین حکیم در بیست و ششمین کنفرانس مبلغان عراق در شهر نجف اشرف قرائت شد، گفتند: همه مسؤولان به ویژه سیاسیون باید به وظیفه خود در مقابل فداکاری و ایثار مردم عراق و خروج از این بحران عمل کنند و با بررسی واقعیت های سیاسی موجود و اشتباهات گذشته به این اوضاع اسف بار خاتمه دهند که امروز مسؤولیت آنها بسیار بزرگ و حساس است و خدای متعال از نهان همه دل ها خبر دارد.

ایشان افزودند: عراق مجروح امروز با بحران بزرگی روبرو است که آینده آن را تهدید می کند و در معرض خطرها و پرتگاه بزرگی قرار گرفته و نمی توان این حقیقت را انکار کرد که همه مؤمنان با گرایش ها و مذاهب مختلف با کمال صبر و بردباری و آمادگی برای جانفشانی به تکلیف خود عمل کرده اند و در همه میدان ها حاضر بوده اند و چه از طریق برپایی شعائر دینی و چه با حضور در انتخابات به وظیفه خود عمل کرده اند و ما ضمن قدردانی از این حضور دائم با اطمینان کامل اعلام می کنیم که این جانفشانی ها نزد خداوند متعال محفوظ است.

حضرت آیت الله حکیم در بخش دیگر پیام خود اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و بینات و ماه میهمانی خدا در راه است همه مؤمنان باید حرمت این ماه بزرگ را حفظ کنند و با نیت خالص رو به سوی خدا کنند و در انجام نیکی ها از هم پیشی بگیرند.

ایشان افزودند: تردیدی نیست که ما با خطرناک ترین بحران ها روبرو هستیم اما عاقبت با حق و اهل حق است و این همان وعده ای است که خداوند به ما داده است. مؤمنان مناطقی همچون موصل و تلعفر با مشکلات و مصیبت های زیادی دست و پنجه نرم میکنند و تمام مؤمنان وظیفه دارند با آنها همکار کرده و نیازهای آنها را برطرف کنند که این از بهترین اعمال میباشد. هرکس حقوق و وجوهات شرعی بدهکار است می تواند آن را با رعایت ضوابط در این مناطق صرف کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha