پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ماهواره

بیشترین مشکلات و اختلافات پیش آمده در خانواده ها به اعتراف خود آنان، پس از ورود شبکه های ماهواره ای به داخل منازل اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، در حاشیه اولین نشست بررسی نقش رسانه در تقویت جایگاه علم و فناوری، در خصوص مضرات برنامه های شبکه های ماهواره گفت: به نظر برخی افراد جامعه، برنامه های ماهواره مشتمل بر سود و زیان است و استفاده از آن همچون آلات مشترک می باشد.

حجت الاسلام آخوندزاده افزود: در این زمینه باید دقت کرد که راه اندازی شبکه های ماهواره ای صرفا بر اساس اطلاع رسانی بوده یا تخریب مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری جامعه؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: ضرورت دارد در احوال کسانی که برنامه های ماهواره را رصد و پیگیری می کنند، بدون درنگ تحقیق میدانی و علمی صورت گیرد که بازخورد ماهواره روی افکار و رفتار آنها چگونه است و آنان غالبا در چه فضای فرهنگی سیر می کنند.

وی با اشاره به مراجعات و مسائلی که در دادگاه های خانواده دیده می شود، یادآور شد: بیشترین مشکلات پیش آمده در خانواده ها به اعتراف خود آنان، پس از ورود شبکه های ماهواره ای به داخل منازل بوده است.

حجت الاسلام آخوندزاده با بیان این که با توجه به شواهد موجود، کفه مضرات برنامه های ماهواره خیلی سنگین تر از منافع آن است، به موضوعات مطرح شده در جلسات مشاوره و نیز بحث های صمیمانه دانشجویان در تریبون ها و کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و ابراز داشت: به ندرت دیده می شود که اعلام کنند پس از ورود برنامه های ماهواره، زندگی ها به سمت و سوی استحکام بیشتر سوق داده شده باشد، بلکه غالبا بر مضرات آن اتفاق نظر دارند. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س)، القاء مفاهیم و الگوسازی های غربی را عمده هدف شبکه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: این شبکه های مفاهیمی را القاء می کنند که با تعالیم و آموزه های دینی، اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی ما در تضاد است.

براساس اعلام روابط عمومی سپاه قم، وی، تخریب مبانی دینی را هدف اصلی شبکه های ماهواره ای دانست و خاطرنشان ساخت: سردمدار موج های مخالف نظام در مسائل سیاسی همین شبکه های ماهواره ای هستند که علاوه بر ترویج مسائل غیر اخلاقی، به زعم باطل خود به ایجاد جو بدبینی در بین مردم و سست کردن پایه های وحدت و انسجام جامعه مبادرت می ورزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha