جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شیعه به برکت اهل بیت علیهم السلام از نظر باورهای دینی در جایگاه برجسته ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابوذر ابراهیمی در نشست «بایسته های شیعه در تعامل با پیروان ادیان و مذاهب جهان »که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد اظهارداشت: تخصص پیدا کردن در معارف ادیان و مذاهب با  باور داشتن تفاوت زیادی دارد.

وی توجه به بایسته های ادیانی و باور های آنها را مهم دانست و  افزود: شیعه به برکت اهل بیت علیهم السلام از نظر باورهای دینی در جایگاه برجسته ای قرار دارد، هرچند در دنیا در اقلیت قرار داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: اکثریت دانستن مذهب خود  و عدم توجه به این مسئله، موجب مشکلات و عدم ارتباط گیری خواهد داشت.

ابراهیمی گفت: یهودیت، و بهاییت در دنیا در اقلیت هستند و همین مورد را در رابطه با ادیان خود در نظر می گیرند.

وی بی توجهی طلاب به حقوق بشر «بماهو» را نادرست دانست و گفت: وقتی ما در ارتباطات خارجی به  غیر مسلمان  بی توجهی می کنیم، موجب می شود تا نتوانیم با آنها به خوبی ارتباط برقرار کنیم؛ حقوق بشر بماهو در عرصه بین الملل حقوق بشر مهمی است، بنابراین، اگر می خواهیم با آنها تعامل داشته باشیم، باید برای او شأنیت قائل باشیم و به عقاید او احترام بگذاریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیدا کردن و تکیه نمودن به نقاط مشترک ادیان را راهکاری اساسی در تعامل بیشتر با ادیان معرفی و عنوان کرد: توجه به اصل کرامت انسانی، در کتاب قواعد فقهی علامه بجنوردی به صراحت بیان شده است، بنابراین، گرچه در بسیاری از موارد قواعد فقهی منابع روایی ندارد، ولی کرامت جزو قواعد فقهی است.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است عجب مغزهایی و چه تیوریسین هایی .خدایی تیتر کردن و خبر کردن داشت .متاسفم برای چنین سایتی حتما با شما هم همون معامله را که با تابناک کرده کرده والله اعلم