جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه

حوزه/ بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه در بیانیه‌ای آمادگی همه جانبه خود را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حضور در همه عرصه های مورد نیاز کشور به ویژه جنگ نرم و جهاد فرهنگی اعلام می نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه به مناسبت هفته بسیج

بسیج ماندگارترین یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در پنجم آذر ماه سال 1358 فرمان تشکیل آن را صادر نمود وتفکر بسیجی را نوای دلنشینی دانست که اگر در کشوری طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان وجهان خواران از آن دور خواهدشد.

نقش بی بدیل روحانیت در نشر و تحکیم مبانی دینی جامعه برکسی پوشیده نیست. روحانیت علاوه بر نشر و تبلیغ معارف دینی که با شهادت شمار زیادی از بزرگان روحانیت همراه بوده همواره در کنار مردم بلکه پیشاپیش آنان در دفاع از حقوق مسلمانان پیشتاز بوده ودر این راه چیزی جز خواست الهی و اطاعت حضرت حق را مد نظر قرار نداده است.

 در جریان نهضت مقدس اسلامی که به همت والا و الهی ابرمرد تاریخ یعنی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت امام خمینی قدس سره الشریف شروع و به نتیجه رسید ، نقش روحانیت همچون رگهایی بود که خون را در پیکره عظیم انقلاب اسلامی هدایت کرد و وظیفه جهت دهی و ارشاد این حرکت عظیم را برعهده داشت. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز روحانیت در هر سنگری از سنگرهای حیاتی که لازم بوده حضور فعال داشته و این حضور بر هیچ کس پوشیده و قابل انکار نیست.

ولی امر مسلمین جهان، خلف صالح آن امام کبیر، حضرت امام خامنه ای حفظه الله بسیج را یکی از پدیده های مبارک انقلاب معرفی کرده و می فرمایند: بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که انسان احساس می کند کارآیی و توانایی حضور در آن را داراست؛این معنای بسیج است.

 اکنون که در هفته بسیج قرار گرفته ایم با ملاحظه  جمیع جوانب و حساسیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر روابط کشورها و جایگاه ویژه و تأثیرگذار ایران اسلامی در منطقه و جهان با پیروی از رهنمود های امام راحل و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه با گرامی داشت هفته مبارک بسیج آمادگی همه جانبه خود را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حضور در همه عرصه های مورد نیاز کشور به ویژه جنگ نرم و جهاد فرهنگی اعلام می نماید.

 

     مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha