پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ پیام مهم امام حسین(ع) این است که حق الناس را جدی بگیریم و به کسی ظلم نکنیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در مراسم دهه اول صفر در بیان برکات ذکر صلوات، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند "نزدیکترین افراد به من کسانی هستند که زیاد صلوات میفرستند"، زیرا کسانی که ذکر صلوات میگویند یا عاشق پیامبر(ص) هستند و یا درصدد دوستی با پیامبر(ص) هستند که با ذکر مداوم صلوات ایشان محشور میشوند.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) در کربلا پیامهای مهم برای شیعیان دارند، امامان ما در هر حالی از نصیحت و دستگیری خلق کم نگذاشتند و تا پایان عمر نیز به دستگیری مردم میپرداختند و با وجود بالاترین بحرانها  دست از امر به معروف و نهی از منکر بر نمیداشتند.

کارشناس مذهبی و دینی در ادامه گفت: امام حسین (ع) علی رغم مهربانی و دلسوزی در دقایق آخر به خیمه آمدند و با امام سجاد(ع) وداع کردند و وصایایی به ایشان فرمودند «فرزندم از ظلم به کسی که پناهی جز خداوند ندارد پرهیز کن» پس ما نباید به خود و دیگران ظلم کنیم و باید در مقابل ظلم بایستیم تا رستگار شویم.

وی اضافه کرد: در قیامت توقف گاههای زیادی وجود دارد که حساسترین آن ظلم به بندگان است و بدترین چیزی که مانع رستگاری میشود، ظلم به دیگران است و اگر ظلمی به دیگران انجام دادیم باید در دنیا آن را پاک کنیم و روز قیامت عذرخواهی پذیرفته نمیشود.

حجت الاسلام والمسلمین فرح زاد ادامه داد: ما هنوز به این باور نرسیدهایم که رسیدگی به حساب واقعیتی انکار ناپذیر است و اگر به این باور برسیم، ظلم نخواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: پیام مهم امام حسین(ع) این است که حق الناس را جدی بگیریم و به کسی ظلم نکنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha