جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دانشگاه و حوزه وظیفه‌دارند هویت اسلام را احیا کنند تصریح کردند:باید عظمت دین را به‌وسیله دانشگاه‌ها در جوامع نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشتند:انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین تحولات قرن است و پیشرفت آن با نیروی ایمان واخلاص صورت گرفته است.

ایشان افزودند: این انقلاب با توجه به این که روح ایمان را در خود داشت در یک جا نماند و افق های جدیدی را درنوردید؛ امروزه این انقلاب در جهان گسترش یافته است و با نیروی ایمان و معنویت در حال صدور به جهان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشدند: یکی از دلایل ماندگاری و تاثیرگذاری، برهم زده شدن معادلات نظام جهانی به دلیل وقوع این انقلاب است زیرا انقلاب ما موج جدیدی در دنیا به راه انداخته است.

ایشان با ذکر این مطلب که: انقلاب اسلامی ما با اخلاق توأم و احیاگر هویت اسلام است، اظهارکردند: همه این عوامل به این دلیل است که این انقلاب با نهضت پیامبر اکرم(ص) گره خورده است؛ زیرا انقلاب نبوی همه شئون زندگی مردم ر ا با خداوند پیوند داد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انقلاب نبوی، انقلابی الهی و ریشه در بطن دین داشت و به دنبال انسان سازی و جامعه سازی بر مبنای خدا بود، ولی پس از رحلت ایشان جریان های سکولار اسلام را به حاشیه بردند.

ایشان با ذکر این مطلب که دانشگاه و حوزه وظیفه‌دارند هویت اسلام را احیا کنند، تصریح کردند: این احیاگری تلاشی در جهت رسیدن ما مسلمانان به جامعه نبوی و شکوهی است که پیامبر(ص) در جامعه مسلمان ایجاد کردند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: پس از دوران شکوهمند صدر اسلام، غربیان به فکر بردن اسلام در انزوا افتادند و تفکرات سکولاری وارد اندیشه های نخبگانی شد؛ از این رو در ابتدا با جنگ های صلیبی وارد شدند و سپس سعی کردند با یادگیری علوم مختلف سکان هدایت علمی را از مسلمانان بگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشدند: جامعه اسلامی نیازهای خاص خود را در هر عصری دارد از آن جمله می توان به قشر بندی مردم در این جامعه اشاره کرد؛ در هر شهری باید سه قشر عالم، طبیب مورد اعتماد و حاکم خیراندیش وجود داشته باشد.

ایشان با ذکر این مطلب دانشگاه آزاد از طرف امام راحل، رهبری معظم انقلاب و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی با نیت پاک و شایسته تأسیس شده است، خاطرنشان کردند: خوشبختانه این دانشگاه برکات زیادی دارد که در دوردست‌ترین نقاط مملکت حتی در خارج از ایران نیز شعبه دارد از این رو باید تلاش کند در این مسیر حرکت نماید.

این مرجع تقلید گفتند: مجد و عزمت دین را به‌وسیله دانشگاه‌ها باید در جوامع نهادینه کرد، زیرا اسلام با معنویت همه مشکلات را حل کرده است، اما جوامع غربی به‌واسطه دوری از اخلاق با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند و از این رو این دانشگاه، باید نمونه کامل و جامع باشد و تلاش کنیم تا نمود بارز بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم، باید توجه کنیم که انقلاب ما، انقلاب انتظار ظهور است.

.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha