جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مومنی

حوزه/ خطیب حوزوی با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جای روضه را بگیرد، گفت: در سالیان اخیر در جلسات عزاداری اقبال به سمت غیر روضه بیشتر شد که صحیح هم نبود چرا که روضه بر انسان تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مومنی در مراسم عزاداری آخرین پنجشنبه ماه صفر در جمع سوگواران قمی و کربلایی، بر لزوم ارزیابی دقیق انسان از اعمال خود تاکید کرد و اظهار داشت: باید به بررسی اعمال خود بپردازیم که آیا نسبت به پیش از محرم تغییر کرده ایم یا فقط توهم حسینی بودن داریم.

وی با اشاره به اینکه بهار گریه برای امام حسین(ع) در محرم و صفر است، تصریح کرد: انسان باید در طول سال برای حضرت سیدالشهدا(ع) گریان باشد چرا که اشک بر امام حسین(ع)، دل را از کثیفی ها پاک می کند.

*جایگاه روضه در عزاداری ها نباید کم رنگ شود 

این محقق حوزه با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جای روضه را بگیرد، گفت: در سالیان اخیر در جلسات عزاداری اقبال به سمت غیر روضه بیشتر شد که کار صحیحی نبود چرا که روضه بر انسان تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه براساس روایات گریه برای امام حسین(ع) از نشانه های ایمان به شمار می رود، ابراز داشت: هیچ امری قابل قیاس با مصیبت امام حسین(ع) نیست و پیامبران و اولیاء خداوند همواره برای امام حسین(ع) اشک می ریختند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به بهترین شکل بندگی خداوند را انجام داد، گفت: گریه برای امام حسین(ع)، گناهان انسان را می بخشد.

این خطیب با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) در روایات گفت: از امام رضا(ع) نقل شده است که اگر می خواهید خداوند را ملاقات کنید و گناهان را از تن خود به دور کنید به زیارت حضر سیدالشهدا(ع) بروید.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که زیارت امام حسین(ع) سبب طول عمر افراد می شود، ابراز داشت: خداوند برای پاداش بندگی امام حسین(ع)، تداوم امامت را از نسل ایشان قرار داد و دعای  تحت قبه ایشان را استجابت می کند.

وی با تاکید بر اینکه لعن قاتلین امام حسین(ع) ثوابی کمتر از صلوات ندارد، اظهار داشت: بر اساس روایات باید در سرور اهل بیت(ع) مسرور و در حزن ایشان، محزون باشیم.

*ولایتی بودن به عمل انسان است

این  محقق حوزه با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد تصور می کنند ولایت اهل بیت(ع) را دارند، تصریح کرد: ولایت اهل بیت(ع) به حرف نیست و باید عمل داشت؛ در زندگی های خود مشاهده کنیم تا چه مقدار از سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) برخوردار هستیم؟

این خطیب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرایی کردن سبک زندگی حسینی تاکید کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا از دشمن فرصت خواست تا به اقامه نماز، تلاوت قرآن و استغفار و دعا بپردازد.             

حجت الاسلام مومنی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا کسی می تواند از مریدان امام حسین(ع) باشد، اما نسبت به نماز بیگانه باشد، گفت: امام حسین(ع) نماز را زنده کرد و حتی در ظهر عاشورا با وجود جنگ، نسبت به اقامه نماز اهتمام داشتند.

وی افزود: حضرت زینب(س) نافله شب خود را حتی در شام غریبان ترک نکردند.

این محقق حوزه در پایان با بیان اینکه مریدان امام حسین(ع) باید اهل انس با قرآن باشند؛ ابراز داشت: همچنین استغفار و دعا مایه آرامش انسان در مشکلات و مصیبت ها هستند که عزاداران حسینی نسبت به اجرای آن ها در زندگی خود اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha