جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: مسئولین نظام همیشه مورد دقت آحاد مردم هستند و کوچکترین خطا و اشتباهی از طرف آنها جامعه را به سستی و بی رغبتی می کشاند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ایشان پیش از ظهر امروز، در دیدار سردارکاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد، با تشکر از فعالیت های این نیرو در جهت افزایش نظم و امنیت در جامعه اظهارداشتند: مسئولیت کارگزاران نظام به خصوص بزرگان دین و همچنین نیروی انتظامی در بهبود اوضاع زندگی مادی و معنوی مردم بسیار سنگین است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به جمله ای از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: "سوره  هود مرا پیر کرده است" اظهار داشتند: دلیل این پیری به خاطر سنگین بودن مسئولیت عنوان شده است و باید توجه داشت کسانی که عهده دار مسئولیتی در جامعه می شوند، باید خیلی در اجرای مسئولیت دقت کنند تا دستورات دینی به خوبی درجامعه اجرا شود.

معظم له مسئولیت پذیری جامعه را از وظایف مهم مسئولین نظام برشمردند و خاطر نشان ساختند: طبق روایات رسیده از اهل بیت(ع)،اگر علما و امرا که خواص جامعه محسوب می شوند اصلاح شوند، قطعا جامعه و مردم نیز اصلاح خواهد شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه جامعه انتظار زیادی از این دو قشر در حیطه مسئولیتشان دارند گفتند:مسئولین نظام همیشه مورد دقت آحاد مردم هستند و کوچکترین خطا و اشتباهی از طرف آنها جامعه را به سستی و بی رغبتی می کشاند.

معظم له با بیان این که جامعه با وجود افزایش جمعیت در ابعاد مختلف اخلاقی رفتاری و اجتماعی قابل پیش بینی نیست افزودند: مسئولین باید هرلحظه آماده حوادث و اتفاقات در جامعه باشند، ممکن است کسانی از اجرای قانون سرپیچی کنند و برای سایر مردم مشکلاتی به وجود بیاورند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که علما درمانگر شیطان درونی و مسئولین نظام درمانگر شیطان ظاهری هستند گفتند: مسئولین ناجا باید همیشه هوشیاری و بصیرت خود را حفظ نمایند تا  مبادا گزندی به ولایت فقیه، ارزشهای اسلامی و جامعه دینی  وارد شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha