جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه عالمان واقف

حوزه/ مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی گلزار شیخان از برپایی نمایشگاه « علما ، طلایه داران وقف»در این گلزار در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با نقش عالمان دینی در امر وقف خبر داد.

حجت الاسلام مهدی خویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته وقف ابراز داشت: سال گذشته نمایشگاهی با نام علمای واقف شیخان در این گلزار برگزار شد که در قالب آن، سی و دو تن از علمای مدفون در شیخان معرفی شدند.

وی افزود: امسال بنابر تاکید اداره اوقاف، طرح جدید نمایشگاهی را با نام "علما طلایه داران وقف" در شیخان اجرا کردیم که این آثار بناست به نحو چشم گیری به شکل کتاب و محصولات رسانه ای در آید و در ضمن از طریق صدا و سیما، گفتگوهایی با بیوت مراجع عظام فقید که در عرصه های وقف فعال بوده اند، انجام شده و ضبط گردد.

وی یادآور شد: این نمایشگاه شامل معرفی 23 تن از مراجع عظام تقلید شیعه از حوزه های علمیه قم نجف و مشهد است که به رحمت ایزدی پیوسته اند و سه تن از آن ها در شیخان مدفون می باشند.

حجت الاسلام خویی اضافه کرد: نمایشگاه علما، طلایه داران وقف از روز اول دی ماه در گلزار شیخان برپاشده و به مدت یک ماه پذیرای عموم زایران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این که از دیرباز علما و مراجع تقلید، پیشگام و پیشتاز در عرصه وقف و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بوده اند، گفت: معرفی بزرگان و اعاظم از حوزه های علمیه به ویژه آن هایی که در گلزار شیخان مدفون هستند و نیز تبیین سیره حضرات معصومین(ع) درباره وقف، نقش بسیار مهمی در علاقه مند کردن عموم مردم به این فرهنگ دینی دارد.

مسئول برگزاری این نمایشگاه همچنین ابراز داشت: ما وقتی وقفنامه واقفان خیراندیش حسینی را بررسی و مشاهده می کنیم به خوبی متوجه می شویم که همه آن ها با امضای یک عالم و مرجع تقلید همراه بوده و این مساله حاکی از نقش پررنگ علمای حوزه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر این که باید بیش از پیش مبلغین و نیز رسانه های جمعی به ترویج فرهنگ وقف و آشنا کردن مردم بپردازند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مردم فکر می کنند که با وقف کردن ، وارثان آن ها فقیر می شوند و حال آن که این طور نیست، ضمن آن که یک باقیات الصالحات از خود برجای می گذارند که دنیا و آخرت آن ها را تامین می کند.

حجت الاسلام خویی افزود: به لطف الهی از زمانی که علمای واقف در این نمایشگاه معرفی شده اند ما به عینه شاهدیم که مشاوره های وقف و مراجعات مردمی بسیار شده است.

وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر سه تن از روحانیون مبلغ صرفاً در زمینه سخنرانی وقف، چندرسانه  ای و نیز مشاوره و ثبت وقف در این نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha