پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی قزوین

عضو فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با اشاره به این که متأسفانه در امر ترویج و اطلاع‌ساني وقف ضعيف عمل كرده‌ايم، گفت: بايد از طريق افزايش آگاهي مردم فرهنگ وقف را در جامعه نهادينه كنيم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني، نماينده قزوين و آبيك در مجلس شورای اسلامی با تأكيد بر اين كه اگر وقف در چارچوبي كه اسلام و بزرگان ديني ما تبيين كرده اند، اجرايي شود، بسياري از مشكلات اقتصادي و اجتماعي حل خواهد شد، تصريح كرد: متأسفانه در حال حاضر ما هزاران مسجد بدون امام جماعت داريم كه مي‌توان اين مشكل را از طريق وقف و تربیت ائمه جماعات توانمند برطرف کرد.

وي با بيان اين مطلب كه بايد مشارکت های مناسبي در احداث حوزه‌هاي علميه  و رونق اين مراكز از طريق واقفان صورت گيرد، افزود: لازم است واقفان در راستاي كمك به جوانان به ويژه در مسير ازدواج آنان از جمله تهيه جهيزيه و مايحتاج زندگي ابتداي آنان، گام بردارند.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر ضرورت توجه به معضلات و مشكلات معلولان جامعه بيان داشت: لازم است مراكزي براي معلولين و سالمندان از طريق واقفان احداث شود.

وی با اشاره به اين كه متأسفانه در امر ترویج و اطلاع‌ساني وقف ضعيف عمل كرده‌ايم، بيان داشت:‌ سازمان اوقاف و امور خيريه در راستاي حل و فصل معضلات و مشكلات اقتصادي با سرمايه‌گذاران ارتباط‌ خوبی برقرار کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اين كه به نظر می رسد که ارتباط ‌گيري با دولتمردان، نمایندگان مجلس، مراجع تقليد، دانشگاهيان و افراد تأثيرگذار در زمينه وقف كم بوده است، افزود:لازم است ضمن افزايش آگاهي مردم درزمينه وقف، ارتباط‌گيري با ساير نخبگان جامعه نيز افزايش يابد.

باساس اعلام سازمان اوقاف، وی به ضرورت پرداختن رسانه‌ها و مطبوعات به ويژه صدا و سيما به امر وقف، اظهارداشت: سازمان اوقاف و امور خيريه بايد ظرفيت بيشتري از فعاليت خود را براي تبليغ و ترويج فرهنگ وقف در نظر بگيرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha