شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه پژوهش خراسان

حوزه/ در ایام برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان، 18 همايش و نشست تخصصي در این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با برگزاري سومین نمايشگاه مستقل دستاوردهاي علمي وپژوهشي حوزه علميه خراسان كه از 7 تا 11 دي ماه به همت مديريت پژوهش اين حوزه برپا بود، 18 همايش و نشست تخصصي برگزار گردید.

در اين همايش ها و نشست ها كه با حضور طلاب برگزار گرديد، به موضوعاتي مانند نقش داده‌هاي آماري در توليد پژوهشهاي نو (نمونه پژوهي كتاب الذريعه)، سبك زندگي، نقش رسانه ملي در نهادينه سازي باورهاي ديني خانواده ها، روش تفسير ساختاري قرآن، آسيب شناسي ويرايشي متون ديني، فعاليت هاي تبليغي در فضاي مجازي(مسجد مجازي)، تبيين مولفه‌هاي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، راهبرد نحله‌های نوظهور در سینمای جهانی و تاثیر آن بر سبک زندگی دینی، و راهبردهاي مواجهه با جريان هاي تكفيري پرداخته شد.

همچنين تبيين مولفه‌هاي اخلاق در پژوهش، ركن اصلي در دستگاه فكري نوانديشان مسلمان، نقد ويرايشي ترجمه هاي معروف قرآن، رونمايي از نرمافزار هاي كتابخانه شيعه و پاسخ شيعه، شادكامي توحيدي، راهبردهاي طلبگي اثربخش، خطر شيعيان انگليسي و وظايف حوزويان در تبيين آن، روش شناسي جامعه شناسي قرآن و نقش ولايت فقيه در نظام اسلامي از نشست هایی بود که در حاشیه نمایشگاه سوم برگزار گردید.

یادآور می شود، سومين نمایشگاه مستقل دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان با شرکت 40 موسسه، مرکز و مدرسه حوزوی خراسان در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با ارائه آثاری در قالب پایان نامه، تحقیق، نرم افزارهای چند رسانه ای، کتاب و ... بر پا شده بود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha