جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاتمی انصاری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه مرحوم آیت الله انصاری شیرازی لحظه ای از ولایت عقب نشینی نکرد و البته در همراهی با ولایت، اهل شعار نبود، بلکه تبعید را حتی به جان خرید تا از ولایت و مکتب امام خمینی (ره) دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی با حضور در بیت مرحوم آیت الله انصاری  شیرازی، در جمع خانوده آن مرحوم، گفت: مرحوم آیت الله انصاری  شیرازی شخصیت اخلاقی و عرفانی بود و افرادی که با او حشر و نشر داشتند بر این امر اعتراف دارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب به مرحوم آیت الله انصاری شیرازی پیامی داده بودند که منزل شما از 4 طرف محصور شده و هر جای که شما در قم بگویید، منزلی برای شما تهیه شود، ولی آن مرحوم قبول نکردند، و  در همین منزل بسیار ساده تا آخر عمر زندگی کردند. این بیانگر این حقیقت است که مرحوم آیت الله انصاری شیرازی از تواضع و بضاعت طبع برخوردار بودند و این قضیه در سلوک ایشان قابل رویت بود.

آیت الله سید احمد خاتمی اظهار داشت: یک روزی از طرف رهبر معظم انقلاب واسطه شدم، که مرحوم آیت الله  انصاری شیرازی را به سفر معنوی حج بفرستم، ولی  متأسفانه باز هم علی رغم اصرار ما ،قبول نکردند و در جواب گفتند« با رفتن من  به حج، درس و بحث  طلاب تعطیل می شود » و این خصوصیات اخلاقی است که در ایشام موج می زد. و این خصوصیات موجب شد این شخصیت سلوکی باشد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی از جمله شخصیت های انقلاب و نظام بود و تا آخرین لحظه عمر، دست از حمایت ولایت فقیه برنداشت و همین امر موجب عاقبت به خیری ایشان در مسیر ولایت شد.

عضوخبر گان رهبری گفت: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی لحظه ای از ولایت عقب نشینی نکرد و البته در همراهی با ولایت، اهل شعار نبود، بلکه تبعید را حتی به جان خرید تا از ولایت  و مکتب امام خمینی (ره) دفاع کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha