یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/معاونت تهذیب حوزه های علمیه با صدور پیامی ارتحال عالم فقید، حضرت آیت الله انصاری شیرازی (ره) را تسلیت گفت .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در  این پیام  آمده است: ارتحال عالم عامل، عارف بالله، معلم اخلاق و معرفت « حضرت آیت‌ الله‌ حاج یحیی‌ انصاری‌ شیرازی‌(ره) »، ثلمه‌ای جبران ناپذیر به حوزه‌های علمیه وارد ساخت. این عالم ربانی و مجاهد نستوه ، از شاگردان برجسته مراجع بزرگی چون آیت الله العظمی بروجردی (ره) ،حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) بودند که عمر با برکت خویش را در راه تهذیب نفس  و تعلیم و تربیت و پیشرفت انقلاب سپری نمود و به تربیت شاگردانی صالح و مؤمن در حوزه های علمیه همت گماشتند.

آیت الله انصاری شیرازی، علاوه بر تألیف کتب در زمینه‌های گوناگون، یکی از اساتید برجسته علمی و عملی اخلاق و حکمت بوده و زهد و ساده‌زیستی ایشان الگوی مؤثری در تربیت طلاب و شاگردان بود. ایشان همچنین از چهره‌های مبارز انقلاب بودند که در نهضت حضرت امام (ره) تبعید و شکنجه را تحمل کرده و به روشنگری مردم پرداخت و پس از ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب، یار و یاور مقام معظم رهبری بود.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه ارتحال اين عالم  بزرگوار  و استاد برجسته اخلاق و تهذیب حوزه را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، حوزه‌هاي علميه و بيت محترم آن مرحوم تسليت عرض نموده، از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات و غفران الهي و براي بازماندگان  صبر جميل و اجر جزيل مسئلت مي نمايد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha