یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
1.jpg

حوزه/ امام جمعه مشگین‌شهر گفت: حسابرسی اعمال برای هر فردی ضروری بوده و باید لحظه به لحظه، صفحه نفس را از ناخالصی‌ها مراقبت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر ظهر امروز در نشست اخلاق مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهرستان، گفت: کسی که جایگاه خود را در نگاه پروردگار متعال بداند خود را با معاصی و مفاسد آلوده نمی‌کند.

وی افزود: انسان وقتی در همه حال خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببیند به تواضع درونی می‌رسد و این تواضع مانع ارتکاب معصیت خواهد شد.

امام جمعه مشگین‌شهر در تبیین دستیابی به تواضع درونی، اظهار کرد: ارزش واقعی انسان در بندگی اوست و در مقابل، اخلاق رذیله تکبر و غرور، انسان را از دایره رحمت الهی دور می‌کند و انسان مغرور همواره گمراه و سرگردان است.

حجت‌الاسلام‌ باوقار برای تهذیب نفس، عمل به مراقبه و محاسبه را شرط الزامی دانست و بیان داشت: حسابرسی اعمال برای هر فردی ضروری بوده و باید در هر شب و روز و لحظه به لحظه صفحه نفس را از ارتکاب به رذایل و ناخالصی‌ها مراقبت کند.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر تصریح کرد: هر چقدر علم و معنویت انسان بیشتر شود تواضع او نیز باید به مراتب زیاد باشد و هر زمان احساس کرد به جایی رسیده است، آغاز جهل و نادانی اوست.

حسابرسی روزانه اعمال برای هر فردی ضروری است

حسابرسی روزانه اعمال برای هر فردی ضروری است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha