سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در پیامی ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی را تسلیت گفته و تصریح کرده است: این عالم وارسته همواره مردم متدین جامعه اسلامی به ویژه جوانان ‌را به‌ حراست‌ از راه‌ انقلاب‌ و مبارزه‌ با التقاط‌ و انحراف‌ دعوت‌ می‌نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن این پیام تسلیت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله(ص):

اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

ضایعه مولمه رحلت عالم ربانی و وارسته، فقیه مهذب و متقی، حکیم متاله، روحانی مبارز و انقلابی یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رحمه الله علیه و حامی همیشگی مقام معظم رهبری مدظله العالی، عضو جامعه محترم مدرسین مرحوم آیت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم شدید گشت.

آن فقید سعید و مجاهد نستوه که از اساتید  مُبرّز اخلاق در حوزه­های علمیه و  از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بود عمر با برکت خویش را در راه خدمت به اسلام و مسلمین و انقلاب شکوهمند اسلامی و تربيت نفوس مستعده و شيفتگان علم و معرفت و نشر معارف گهربار اسلامی سپري و با «حکمت ناب»، تشنگان حقيقيِ معارف اهل بیت(علیهم السلام) را سيراب ‌و با تدریس اخلاق علاقه‌مندان تحصیل در مکتب حضرت امام صادق علیه السلام  را به اخلاق عملی و نظری مجهز نمود.

 همچنین آن مرحوم در طول‌ سالیان‌ مبارزه‌ با رژیم‌ ستم شاهی، همواره‌ در خط‌ مقدم‌ حضور داشت‌ و با‌ علاقه‌ وافری‌ که به‌ حضرت امام‌ ‌(ره‌) داشت‌ یکی‌ از مروجان‌ جدی‌ اندیشه‌ مرجعیت‌ بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی همواره‌ مدافع‌ انقلاب‌ و آرمان‌هایی‌ بود که‌ خون‌ شهیدان‌ بسیاری‌ برای‌ احیای‌ آن‌ ریخته‌ شد و از حمایت‌ و پشتیبانی‌ امام‌ راحل عظیم الشان(ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌، حضرت‌ آیت‌ الله‌  العظمی خامنه‌ای‌ مدظله العالی دریغ‌ نورزید و مردم متدین جامعه اسلامی به ویژه جوانان ‌را به‌ حراست‌ از راه‌ انقلاب‌ و مبارزه‌ با التقاط‌ و انحراف‌ دعوت‌ می‌نمود.

وی علاوه بر مبارزات سیاسی فراوان و سخنرانی‌های آتشین و تاثیر‌گذار همکاری‌ با جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ را یکی از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانست به گونه‌ای که امضای‌ او در زیر بسیاری‌ از اعلامیه‌های جامعه مدرسین، از جمله‌ نامه‌ اعلام‌ مرجعیت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) به‌ چشم‌ می‌خورد و در این راه زحمات فراوانی را متحمل شد که بارها توسط ساواک دستگیر گشت.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارتحال آن عالم ربانی را به  ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha