شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انصاری شیرازی

حوزه / دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آيت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی ‌(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این پیام آمده است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ

ثلمه جبران ناپذیر ارتحال عالم رباني و حکیم عظیم الشان حضرت آيت الله حاج شيخ یحیی انصاری شیرازی(ره)  موجب تأثر و تألم گردید.

آیت الله انصاری شیرازی از زمره دوازده عالمی بود که پس از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی، در سال 1342 بر مرجعیت امام خمینی (ره) صحه گذارده و مورد تأیید قرار دادند.

حضور فعال و موثر ایشان قبل از انقلاب در مسائل مملکتي و حوزوي او را چهره‌اي مبارز و مجاهد در مقابل ظلم و جور دستگاه پهلوي نشان داد که به لحاظ همين امور، دستگاه پهلوي و بويژه ساواک نسبت به اين شخصيت واکنش‌هاي مختلف نشان داده و  بارها تهديد و احضار و بازداشت و نهايتا به تبعيد معظم له منجر شد.

این حکیم فرزانه از برجسته‌ترین مدرسین فلسفه و شخصیت‌های بزرگ حوزه علمیه قم بود که عمرى را در خدمت اسلام و مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) سپرى کرد و شاگردان فراوانى را پرورش داد و تا آنجا که در توان داشت براى دفاع از مکتب اهل بیت (علیهم السلام) تلاش و کوشش کرد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ارتحال ملکوتی عارف واصل، فقیه پارسا، یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آيت الله حاج شيخ یحیی انصاری شیرازی(ره) را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و عموم مبلغان دین مبین اسلام به ویژه مردم همیشه در صحنه استان های قم و فارس، فرزندان و خانواده مکرم ایشان تسلیت و تعزیت گفته و درجات عالیه اخروی و پاداش خدمات علمی و دینی ایشان در نزد خداوند متعال را مسالت کرده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha