جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جوادی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله انصاری‌شیرازی گفتند: آیت‌الله انصاری‌شیرازی را می‌توان حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده دانست. میراث حکیمان بزرگ را با تقریر رسا و تبیین دلپذیر به وارثان مکتب خود منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن کامل پیام معظم له به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

﴿إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ﴾

ارتحال عالم ربّاني، حکيم الهي، حضرت آيت الله حاج شيخ يحيي انصاري شيرازي را به محضر ختمي امامت، مهدي موجودِ موعود حضرت بقية الله الاعظم(ارواحنا فداه) و مراجع عظام تقليد و مقام محترم رهبري و حوزه‌هاي علميه و جامعهٴ علاقه‌مند به قرآن و عترت و بيت شريف آن حکيمِ راحل، تسليت عرض مي‌نمايم!

حضرت آيت الله انصاري از اصحاب خاصِّ حکمت و از صحابه مخصوص معرفت بود، وي با بنان و بيان حکيمانهٴ خود معلم کتاب و حکمت و با سيره و سريرهٴ زاهدانهٴ خويش، عهده‌دار تزکيهٴ نفوس بود. حضرت آيت الله انصاري را مي‌توان حلقه ارتباطي حکماي گذشته و آينده دانست. ميراث حکيمان بزرگ را با تقرير رسا و تبيين دلپذير به وارثان مکتب خود منتقل کرد. روزي در کنار مائده عقلي حضرت امام راحل و حضرت علّامه طباطبايي(رضوان الله تعالي عليهما) متنعّم بود و زماني نيز به مهمانان مأدوبه عقلانيت خويش، ولي‌نعمت به حساب مي‌آمد. شيرازهٴ شيراز که در سده‌هاي اخير با حکمت متعاليه صدرايي محکم شده بود، با کرسي تدريس آيت الله انصاري شيرازي همچنان بالنده و پويا مانده است. ويژگي آيت الله انصاري در جمع بين معقول و منقول بود؛ لذا بحارالعلوم علّامه مجلسي را همراه اسفار صدر المتألهين(رضوان الله عليهما) تدريس مي‌فرمود. عمر با برکت را در جوار رحمت قرآن و عترت به پايان بُرد. از ذات اقدس الهي مسألت مي‌کنيم، روح شريف او را با اولياي الهي محشور بفرمايد و به همه بازماندگان اجر صابران عطا کند!

سمن بويان غبار غم چو بنشينند بنشانند ٭٭٭ پري رويان قرار از دل چو بستيزند بستانند

به عمري يک نفس با ما چو بنشينند برخيزند ٭٭٭ نهال شوق در خاطر چو برخيزند بنشانند

سرشک گوشه گیران را چو دریابند درّ یابند ٭٭٭ رخ مهر از سحرخيزان نگردانند اگر دانند

اميد است جامعه عقلي و عدلي اسلامي از فيض و فوز آن حکيم راحل بيش از پيش متنعّم باشد؛ رضوان الله تعالي عليه!

«و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha