جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 342187
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
پیامبر(ص)

حوزه/ 700 تن از علمای شیعه و سنی با شرکت در همایش "رحمة للعالمین"، بر ضرورت وحدت اسلامی و جلوگیری از ایجاد اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با ایام فرخنده ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت، همايش باشكوه "رحمة للعالمین"، در راستاي تقويت وحدت اسلامي، با حضور 700 نفر از علماي تشيع و تسنن، از سوي دفتر امور اهل سنت استان‌‌هاي خراسان، در مجتمع فرهنگي- آموزشي مازندران، مشهد مقدس برگزار شد.

در این همايش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهورری اسلامی ایران، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، با خیر مقدم به شرکت کنندگان در همایش، به تبیین ضرورت اهتمام علمای جهان اسلام و مسلمانان به مسئله مهم و حیاتی وحدت پرداخت.

 حجت الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به این که علما بهترین افراد برای ریشه یابی اختلافات و فرهنگ سازی وحدت هستند، ابراز داشت: علما می توانند با از بین بردن عوامل تفرقه، اقتدار و شوکت و عظمت جامعه اسلامی را حفظ و تقویت کنند.

علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سخنران بعدی این همایش بود که بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی در راستای مقابله با جریان های تکفیری و جلوگیری از توطئه چینی دشمنان تاکید کرد.

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت و مشاور استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش، با اشاره به آسیب های اختلاف و تفرقه در جهان اسلام و سوء استفاده قدرت های استکباری از این مسئله، مسلمانان را به وحدت و برادری فراخواند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha