جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 342214
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
تلبس

حوزه/ مدیر ادراه تلبس معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری نهمین اردوی فرهنگی زیارتی طلاب تازه ملبس شده کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مجید شریفی، با بیان این مطلب اظهارداشت: دفتر امور تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزههای علميه طرح‏هايی را در زمينه ترويج و توسعه فرهنگ دينی برنامه ریزی کرده و در دست اجرا دارد.

وی افزود: يكی از برنامههايی كه با پيگيری واحدهای مختلف معاونت تهذيب و مركز فنآوری اطلاعات حوزه به ثمر نشسته است سامانه جامع تلبس است كه طلاب سراسر كشور كه مايل به ثبت نام برای تلبس هستند، با اين طرح و با ثبت نام در آن از حضور مستقیم در مراكز اداری حوزوی در قم و شهرستانها، معاف شده و به راحتی می توانند از هر گوشه کشور نسبت به این امر اقدام کنند.

مدیر اداره تلبس معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با اشاره به روند ملبس شدن طلاب گفت: پرونده طلاب بعد از ثبت نام در این سامانه، بررسی شده و پس از تایید، طلاب در کارگاه های بایسته های تلبس حضور و ضمن فراگیری برخی از سرفصل ها از جمله آداب معاشرت، ذی طلبگی، احکام و ... در آزمون و مصاحبه پایان دوره شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب های لازم، مجوز تلبس را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: معاونت تهذیب هم در راستای حمایت و تشویق طلاب برای امر مقدس تلبس، و برای تکریم خانوادهای آنان، هدیه ای را در قالب سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته است.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: این اردو سه روز بوده و در آن برنامه های مختلفی برای طلاب در راستای  ارتقای سطح معنویت ، آسیب شناسی مسایل روز و آشنایی با مهارت های زندگی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه، این اردو در حال حاضر برای طلابی که از سال گذشته موفق به امر تلبس شده اند می باشد، خاطرنشان ساخت: تاکنون 8 دوره از این اردو فرهنگی ، زیارتی برگزار شده و در هر دوره بالغ بر 100 خانواده حضور یافته اند.

این  مسئول فرهنگی، با بیان اینکه تا پایان سال جاری 9 دوره دیگر هم برگزار خواهد شد،یادآور شد: دوره نهم اردوی زیارتی  طلاب تازه ملبس شده از 21 دی ماه کار خود را در مشهد مقدس آغاز  می نماید همچنین دوره دهم اردوی زیارتی از تاریخ 25 الی 28 دیماه برگزار می گردد و طلاب جهت ثبت نام می توانند به سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه مراجعه نمایند .

وی اذعان داشت: در این دوره  طلاب و  خانواده های آنان از حضور اساتید توانمند و برجسته حوزوی کشور بهره مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha