جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه هاي علميه با ابراز نارضایتی از پايين بودن سرانه بودجه پژوهشي حوزويان نسبت به جامعه دانشگاهي، گفت: پژوهش معبر توليد دانش است و باید به این عرصه توجه ویژه ای شود

 به گزارش خبرگزاري«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سيد علي عماد، امروز در سفر يك روزه خود به اصفهان، ابتدا در نشست مسئولين پژوهش مدارس علميه استان حضور يافت و در سخنانی اظهار كرد: تشكيل گروه هاي علمي - تخصصي در حوزه علميه اصفهان در رشته هايی چون فقه و اصول، ادبيات عرب و ...  قابل تقدير است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بيان كرد: نبايد چنين كارهايي كه در راستاي تقويت و ارتقاي بنيه علمي حوزويان و حوزه مي شود، را كوچك شمرد، چرا كه بزرگي اين كار به آغاز آن است، كه بسيار ارزشمند است.

وی افزود: وضعيت كنوني ما در مقایسه با نظام علمي كشور، نسبت به دهه هاي گذشته بسيار متفاوت است، در طول يك دهه گذشته روابط و تعاملات موثر ومستمر خوبي صورت گرفته است كه نويد بخش راه روشن در آينده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تاكيد كرد: براي رسيدن به جايگاه علمي مناسب و در خور شان براساس سند چشم انداز بيست ساله، نيازمند هستيم كه جامعه علمي كشور به يك سند توافقي جامع دست پيدا كند، و چنين سندي هر چه زودتر تهيه وتنظيم شود.

معاون پژوهش حوزه هاي علميه تصريح كرد: در حال حاضر در كشور هركجا كه ميز و كرسي پيرامون بحث علم، دانش و فناوري بنا شده ، يك نماينده از حوزه وجود دارد، اما دغدغه حوزه و حوزويان بيش از اين است، چرا كه اين قشر پاسخگويي به نيازها را رسالت خود مي داند.

وي ابراز كرد: يكي از كليدي ترين مطالبات مقام معظم رهبري در طول سه ساله گذشته، توجه و اهتمام به عرصه علم و فناوري بوده است كه بر طلاب و روحانيون و جامعه حوزوي لازم است ورود جدي به اين بخش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد در ادامه با ابراز نارضایتی از پايين بودن سرانه بودجه پژوهشي  حوزويان نسبت به جامعه دانشگاهي، گفت: با وجود تمام مشكلات و موانع و كمبود ها، نهاد روحانيت براساس رسالت خطير هدايتگري بر خود فرض مي داند با بهره وري بيشتر، در راستاي پژوهش گام بردارد تا پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه همچنين در مراسم گشايش پژوهشكده مطالعات اسلامي دفتر تبليغات اسلامي واحد اصفهان در سخنانی خاطرنشان ساخت: تشكيل و راه اندازي نخستين پژوهشكده حوزوي در استان اصفهان جاي تبريك و تهنيت دارد.

وي، پژوهش را معبر توليد دانش دانسته و ادامه داد: زماني كه نهادي رسمي در امر پژوهش  در جايي شكال مي گيرد، يك گروه شاخص از شاخصه هاي موفقيت از علم و دانش در آن مكان بوجود مي آيد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: پژوهشكده مطالعات اسلامي نخستين پژوهشكده خارج از قم است كه توانسته است مجوز لازم را از شوراي عالي حوزه بگيرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان كرد: انتظار ما از چنين پژوهشكده هايي، تعيين راهبرد روشنگر و گره گشا براي رفع موانع پيشرفت است.

وی در پايان، ارتقاء سطح كيفي و كمي پژوهشكده را از اهداف بلند مدت اين مركز دانست و گفت: ار تباط گيري و تعامل سازنده و موثر با مراكز علمي و آموزشي حوزويان سطح استان اصفهان از ديگر سالت هاي اين پژوهشكده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha