سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
5

حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد گفت: هر طلبه برای اینکه بهتر بتواند دین اسلام را نشر دهد باید امروز و فردای جامعه خود را بهتر بشناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازایلام معاون پژوهشی حوزه های علمیه درآیین اغاز سال تحصیلی درایلام بیان کرد: امروز ما از خرمن دانش و انفاس قدسی آنانی بهره می بریم که با قلم و مشقتی که متحمل شدند، دین را به سلامت از گذرگاههای سخت تاریخ عبور دادند و گوهر چهل چراغ هدایت را در اختیار ما قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به آیات الهی که خداوند سبحان می فرماید: بلند مرتبه قرار دادیم آنان که ایمان آوردند و به زیور دانش آراسته شدند تصریح کرد: خداوند بدون ابهام درجاتی نامعین وبی حد و حصر برای عالمان قرار داده است که آن درجات برای ما انسان ها قابل درک نیست.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه طلاب باید با درک دقیق و به روز بودن نسبت به علوم مختلف آماده پاسخ‌گویی به مسایل را داشته باشند داشته باشند، تصریح کرد: فهم دین و شناخت دین در مقوله درست آموختن و درست پژوهش کردن موضوعات است.

وی نشر درست علم که باید متناسب با فرهنگ روز در سطح خانواده، جامعه، جهان اسلام و بین الملل صورت بگیرد را ازدیگر وظایف طلاب دانست و تاکید کرد: تبلیغ درست با تبلیغ عملی انجام شدنی است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه تلاش و کوشش ، جهاد مستمر برای اجرای آموزه های دین و اجرای معارف اسلام و اهل بیت و اجرای معارفی که با اجتهاد به دست می اید را از دیگر وظایف طلاب عنوان کرد .

وی تصریح کرد: کارهایی که در عرصه فهم، اجتهاد دینی و عرصه تبلیغ و نشر دین، مدیریت فرهنگ و اجتماع و هنجاری های دینی جز با اخلاص به جایی نمی رسد فارغ از جایگاه های مادی تنها با انگیزه و رضایت حق محقق می شود.

*ماموریت سه گانه طلاب

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به ماموریت سه گانه طلاب که دارای درجات عظیمی است، گفت: همه طلاب که نقش سیاست گذار، مدیر، استاد و پیشکسوت را دارند، باید موقعیت امروز و آینده جهان را بشناسند و با نهادینه کردن نقش خود در سالهای متمادی حضور در حوزه برای فردای جامعه نقش ویژه ای ایفا کنند.

وی بیان کرد: جریان حاکم بر فرهنگ و مدیریت عرصه های بشر در دنیا برای اسلام، نقشه ها در سر دارند و می خواهند دنیا را زیر سلطه ی خود در بیاورند، وبا ارائه آمار جریانات خود سعی می کنند ما را مرعوب و زمین گیر بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد در خاتمه گفت: فضای مجازی که امروز در دنیا حرف اول را می زند و تمام پدیده هایی که این فضاها را ایجاد می کنند 6 دهم چیزی است که برای آینده اسلام طراحی کرده اند حال اگر این جهان هستی را کم و بیش نشناسیم نمی توانیم دین خود را بهتر بشناسیم تا علاوه برترویج آن از جایگاهش نیز حراست وپاسداری کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha