پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یزدی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت ها می آیند و می روند، ولی خوشبختانه در راس حاکمیت این کشور رهبری وجود دارد که فعالیت ها بر اساس اوامر ایشان پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله  محمدیزدی صبح امروز در دومین روز از  نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم (ع)   قم در حال برگزاری است  گفت: نفس اجتماع حضرات آیات و علما و دیدار با هم در یک چنین اجتماعی، خود اعتباری بزرگ است و موضوعیت دارد.

وی افزود: دوم این که آشنایی با اوضاع و احوال حوزه های علمیه از سوی آیت الله العظمی مکارم شیرازی و همچنین گزارش کمیسیون ها به خودی خود می تواند نقش مهمی در پی ریزی حرکت های جدید حوزه داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جمعیت کشورما پس از انقلاب دو برابر شده است و فضای اجتماعی و فرهنگی و علمی نیز در سایه برکات اسلام توسعه دو چندان پیدا کرده است.

وی افزود: وقتی 110 سال پیش، سید رشتی در یک جمع یک مساله حکومتی بیان کرد، حاکم اصفهان ناراحت می شود که چرا شما در یک مساله سیاسی دخالت کردید در حالی که امروز حوزویان واقعا در یک شرایط متفاوت هستند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: در همان شرایط یک نقد از سوی علمای اصفهان بیان شده است که دقیقا بر اساس همین اقتصاد مقاومتی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حال اگر این مشی علمای بیش از صدسال پیش را ببینیم متوجه می شویم که علمای ما از گذشته این چنین به دنبال شکوفایی اقتصادی و رشد جامعه اسلامی توجه می کردند.

وی افزود: همانگونه که امام راحل فرمودند که من آرزو می کنم که علما گرد هم بنشینند و حتی اگر کاری هم نکنند همین جمع شدن برای اسلام و دین و جامعه مفید خواهد بود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: مردم از دیرباز همیشه حس می کردند که علما در سخت ترین شرایط وظایف خود را انجام می دهند و به یقین و به درستی حس می کنند که در این اجلاس ها همیشه کارهایی انجام می شود که به سود مردم و ملت است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همیشه مدیران حوزه نسبت به این جلسات عنایت دارند و نظرات علمایی که در این همایش سخنرانی می کنند در آینده فعالیت ها لحاظ خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت ها می آیند و می روند ولی خوشبختانه در راس حاکمیت این کشور رهبری وجود دارد که فعالیت ها بر اساس اوامر ایشان پیگیری می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha