یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با مشارکت نخبگان حوزوی ودانشگاهی در پاسخ به فراخوان رهبری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رنجبران، امروز در نشست خبری کنگره اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی باید گفته شود که انقلاب با مشارکت حداکثری مردم اتفاق افتاد و بصیرت ویژه‌ای بود که در میان مردم آشکار شد.

وی خاطرنشان کرد: روحیه ایستادگی و مقاومت و وجود رهبر کبیر انقلاب از ویژگی‌هایی بود که در به ثمر رسیدن انقلاب نقش مهمی داشت.

این محقق حوزوی و دانشگاهی افزود: بحث جنگ اقتصادی از همان اوایل انقلاب سرلوحه کار دشمنان قرار گرفت و اگر الان رهبر معظم انقلاب به مقوله اقتصاد مقاومتی اشاره می‌کند، به خاطر آن است که مسیرقدرت‌های جهانی برای ضربه زدن به انقلاب را مسدود کند، چون دشمن می‌داند اگر تاثیرات اقتصادی ایران کنترل نشود، این نظام به الگویی در سراسر جهان اسلام تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبران ادامه داد: کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با توجه به این پیش زمینه‌ها، حاصل مشارکت نخبگان جامعه دانشگاهی و پاسخی به فراخوان رهبرمعظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیم حسن بیگی، رئیس دانشگاه دفاع ملی نیز دراین نشست طی سخنانی گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی متناسب با فرهنگ اسلامی و بومی طراحی شده است.

وی افزود: در آغاز فعالیت‌های کنگره محورهایی مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی  استخراج شد.

حسن بیگی ادامه داد: چکیده  520 مقالات به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 184 مقاله برای چاپ کتاب مقالات برگزیده شده و 60 مقاله نیز بر اساس داوری برای ارائه در دو روز کنگره انتخاب شده اند.

وی بااشاره به چاپ کتاب مجموعه مقالات این کنگره، گفت: 11 جلد کتاب آماده چاپ شده که شش جلد آن مربوط به مجموعه مقالات ارسالی به کنگره  و بقیه کتاب‌ها نیز گفتگوهای علمی در زمینه اقتصادی است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با توجه به گستردگی ابعاد اقتصاد مقاومتی، محور راهبردی این همایش را پذیرفته و نشست‌هایی در حوزه اقتصادی مقاومتی با محوریت‌های مختلف برگزار خواهد کرد.

گفتنی است، کنگره ملی اقتصاد مقاومتی، روزهای 28 و 29 بهمن ماه، در مرکز همایش‌ های صدا و سیما  برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha