شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی یک مانع بزرگ وجود دارد که می توان با تلاش علما آن را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله موسوی جزایری امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی یک مانع بزرگ وجود دارد که می توان با تلاش علما آن را حل کرد.

وی افزود: این مانع عبارت از بی علاقگی و بی انگیزگی مردم نسبت به تولیدات داخلی است؛ برخی تولید کنندگان می گویند که اگر تولید خود را به اسم خارجی نفروشیم مردم آن را نمی خرند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: این مساله یک فاجعه است و ربطی به کیفیت جنس نداشته است و این ناشی از غربزدگی است.

آیت الله موسوی جزایری اظهارکرد: غرب زدگی یک مقوله خطرناک است که رفع این بیماری جز با همکاری علما امکان پذیر نیست؛ مشاهده می کنیم که رهبر انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی این همه حساس هستند و یکی از این نیز همان است.

وی گفت: نکته دیگر آن است که در برخی از کارها توان علمی کشور بالارفت و از جمله آن می توان به دارو و صنایع نظامی و صنایع هوا و فضا و انرژی هسته ای اشاره کرد ولی در برخی صنایع هنوز نتوانسته ایم به رشد خوبی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان  اظهارکرد: خصوصی سازی به درستی انجام نشده است و بسیاری از سرمایه گذاران یا ورشکست شده اند و یا مشکلات دیگری گریبان گیرشان شده است؛ بسیاری از کارخانجات دولتی می تواند به شکل اجاره به بخش خصوصی داده شود تا نه از مالکیت دولت خارج شود و نه اینکه این بخش ها تعطیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha