سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اگر فردی که آمر معروف و ناهی از منکر است مورد حمله چاقو کش قرار می گیرد نباید بی حمایت باشد و دولت باید از او حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید عصر امروز در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  اظهارداشتند: امروز امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین ضروریات دین است که باید به آن دقت و توجه داشته باشیم.

ایشان افزودند: راهکارها برای جلوگیری از گناه باید در این کمیسیون های علمی بررسی شود و در این زمینه حتما باید از ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کرد.

توجه به رسانه ها در امر به معروف بسیار مهم است

این مرجع تقلید گفتند: در حوزه رسانه، اگر یک بازیگر و نویسنده و مجری ظاهری داشته باشد که غیر اسلامی است، این عملا اشاعه گناه می کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت منبر و مسجد در توسعه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کردند: اگر منابر و مساجد جاذبه داشتند باشند از آنها می توان برای رسیدن به جامعه اسلامی استفاده کرد.

مراقب آموزش برخی از کتاب ها باشید

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این نکته که برخی مراقب آموزش برخی از کتاب ها نیستند، اظهارکردند: نباید کتاب هایی با گرایش های وهابی در مراکز علمی ما آموزش داده شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قرآن کریم بیان می دارد کسانی که صاحب قدرت و نفوذ می شوند، باید امر به معروف ونهی از منکر کنند؛ برخی از افراد سعی دارند در ضروریات دین نیز تشکیک ایجاد کنند.

معظم له بیان کردند: برخی ها به دنبال استنباطات اشتباه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هستند؛ نباید از برخی آیات قرآن اینگونه استنباط کرد که ما تنها وظیفه داریم خود را حفظ کرده و از دیگران غفلت کنیم.

ایشان با بیان این مطلب که برخی شبهه افکنان می خواهند بگویند که امر به معروف و نهی از منکر با آزادی مخالف است، خاطرنشان کردند: در حالی که دو نوع آزادی وجود دارد که اولین آن بدون قانون و دومی آزادی در حدود قوانین مصوب در مجتمع است که آزادی انسان در حدود قوانین صورت می گیرد که این دو مقوله باید از هم بازشناسی شوند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: در این زمینه برخی مستشرقان نیز به این مباحث دامن می زنند و به عنوان مثال می گویندکه اسلام فقط حکم را بیان می کند و هیچ برنامه ای برای پیاده کردن احکام ندارد.

قوه مجریه در اسلام «آمرین به معروف و ناهین از منکر‌اند»

ایشان افزودند: متاسفانه اشتباه آنها این است که می گوین، اسلام برای احکام خود ضمانت اجرا ندارد؛ ولی این افراد یا غافل هستند یا خود را به غفلت زده اند؛ قوه مجریه در اسلام آمرین به معروف و ناهین از منکر است.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که جنبه های فردی و اجتماعی در امر به معروف و نهی از منکر مشخص است، اظهارکردند: ما باید به این جنبه ها به خوبی توجه داشته باشیم؛ وظیفه فرد و قوه قاهره در امر به معروف بسیار مهم است.

ایشان گفتند: اگر فردی که آمر معروف و ناهی از منکر است مورد حمله چاقو کش قرار می گیرد نباید بی حمایت باشد و دولت باید از او حمایت کند ؛یعنی باید قوه قاهره نیز وظیفه خود را در قبال این افراد به خوبی انجام دهد.

سکوت در برابر گناهکار جایز نیست

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که در مقابل گناهکار سکوت می کنند باید بدانند که انسان ساکت با انسان گناهکار در یک ردیف هستند؛ اظهارکردند: متاسفانه در حال حاضر ماهواره ها یک شگردی دارند که تلاش می کنند، ارزش ها را ضد ارزش معرفی کنند و ضد ارزش ها را نیز ارزش معرفی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha