پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غروی

حوزه/ رئیس کمیسیون تخصصی تبلیغ اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گزارشی از این کمیسیون را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد غروی در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  با ارائه  گزارشی از  کمیسیون تبلیغ این اجلاسیه گفت: ابداع منکر در برخی از مراکز علمی و فرهنگی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برخی تطابیق زمانی برای ظهور، از اشکالاتی است که بایددر حوزه تبلیغ به آن توجه کرد؛ خالی بودن بسیار از مساجد از مهمترین مشکلات تبلیغی است.

آیت الله غروی اظهارکرد: آماده نکردن مبلغان برای تبلیغ و از بین بردن انرژی آنها در برخی امور دیگر، از آسیب هایی است که باید به آن توجه کرد.

عضو شورای عالی حوزه گفت: برخی از فیلم هایی که در مورد روحانیت ساخته می شود، باید زیر نظر حوزه و روحانیت باشد تا از آسیب ها جلوگیری کند.

وی اظهارکرد: پراکندگی اعزام ها در سازمان های مختلف از دیگر مسایلی است که باید به آن توجه کرد؛ فعالیت های موازی تبلیغی برخی اوقات اشکالاتی ایجاد می کند.

آیت الله غروی گفت: رشد علمی مبلغین نسبت به رشد علمی جامعه نیز باید متناسب باشد؛ باید ظرفیت های علمی متناسب با جامعه ایجاد شود.

عضو شورای عالی حوزه اظهارکرد: نیروی مناسب برای عرصه تبلیغ در گزینش های طلبگی باید رعایت شود؛ همچنین نسبت به تقویت معنویت در حوزه ها نیز توجه جدی داشت.

حضور جدی روحانیون در عرصه تبلیغ

وی گفت: نکته دیگری که در کمیسیون تبلیغ این همایش به آن اشاره شده است، مساله تبلیغات وهابیت و مسیحیت و بهائیت در کشور و تلاش در زمینه حضور جدی روحانیون در عرصه فضای مجازی است.

رئیس کمیسیون تخصصی تبلیغ همایش جامعه مدرسین بیان کرد: نخبگان تبلیغی باید جریانات مختلف کشور را رصد کنند؛ همچنین باید روی فعالیت های روحانیون و مبلغین رصد شود؛ از دیگر پیشنهادات این کمیسیون نقش آفرینی بیشتر طلاب روی مسایل اجتماعی مردم است.

وی افزود: در شهرها به فراوانی و جرم اجتماعی نیز باید توجه ویژه ای مبذول شود؛ منکرها باید در این شهرها رصد شود؛ همچنین یافتن راهکار برای رفع مشکلات در محل ها؛ ایجاد شناسنامه های تبلیغی در محل ها و همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از دیگر پیشنهادات اجرایی است که در این کمیسیون بیان شده است.

عضو جامعه مدرسین اظهارکرد: فعالیت های تبلیغی در زندان ها، حضور بیشتر مشاوران حوزوی در عرصه جلوگیری از طلاق و افزایش ازدواج، زمینه سازی برای تامین معلمان دینی از روحانیون و طلاب از دیگر این پیشنهادات اعضای کمیسیوناست.

آیت الله غروی گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر به نوعی روحانیون تکلیف مند هستند تا حدود امر به معروف و نهی از منکر هستند؛ رواج منکرات بزرگ نیز باید مورد توجه واقع شود.

وی اظهارکرد: نظارت روی برخی از کتب اهل سنت که مروج وهابیت است، برگزاری های کوتاه مدت و بلند مدت و شیوه های آن و سرمایه گذاری روی نسل کودک و نوجوان از دیگر فعالیت هایی است که باید در این عرصه انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha