جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 343376
۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
پاسخ به سئوالات- مشاوره

حوزه/ بیش از 96 استاد مشاور در مدارس حوزه علمیه استان قم خدمات مشاوره ای به طلاب ارائه می دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، با اشاره به اهمیت مشاوره، اظهارداشت: مشاوره از مباحث مهم زندگی انسان  بوده و دراین راستا تاکیدات فراوانی نیز در آیات و روایات وجود دارد.

وی افزود:  در این راستا معاونت تهذیب حوزه های علمیه،  بخشی از فعالیت های خود را به ارائه مشاوره بر اساس مبانی اسلامی، قرار داده که خوشبختانه ثمرات بسیاری را در پی داشته است.

مدیر اداره مشاوره تهذیب حوزه علمیه استان قم، در ادامه با اشاره به برخی از برنامه های این اداره ابراز داشت : هم اکنون بالغ بر 96 استاد مشاور با این اداره در حال همکاری بوده و کلیه مدارس تحت نظر حوزه علمیه استان قم را پوشش می دهند .

وی ادامه داد: هم چنین در راستای  ارائه مشاوره به خانوادهای طلاب و حوزویان 44 استاد مشاور به صورت متمرکز در دو  نوبت صبح و عصر در مرکز مشاوره حوزه علمیه قم مشغول فعالیت می باشند.

حجت الاسلام شورورزی، بیان داشت: با توجه به پراکندگی مدارس استان و در راستای ایجاد سهولت به خانوادهای طلاب 4واحد مشاوره در مدرسه علمیه فیضیه ، مدرسه علمیه معصومیه  و هم چنین شهرک های مهدیه و پردیسان دایر شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد اداره مشاوره در ارائه مشاوره های تخصصی، گفت: چندین سال است که مشاوران تحت نظر این اداره، به سمت مشاوره های تخصصی  رفته و آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

به گفته مدیر اداره مشاوره تهذیب حوزه علمیه استان قم، در راستای ارائه خدمات مشاوره ای بهتر ، مشاوران در کارگروه هایی چون کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی،روان درمانگری و ازدواج ساماندهی شده و در این زمینه ها به صورت تخصصی فعالیت می نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت خانواده در امر مشاوره و جایگاه آن در اسلام، کارگروه تخصصی مشاوره خانواده هم در حال شکل گیری می باشد که بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام شورورزی، اذعان داشت : کارگروه کودک و نو جوانان، از کارگروه های ویژه ما است به طوریکه در واحدهای مشاوره پردیسان و مهدیه، اتاق خاص مشاوره کودک دایرشده  که بصورت کاملا تخصصی در این زمینه  فعالیت می نمایند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha