جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ایمانی - شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس، روحانیون را از پیشگامان انقلاب اسلامی دانست و گفت: علمای هر استانی ن در صف اول مبارزه با نظام شاهنشاهی بودند.

آیت الله ایمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در فارس، با اشاره به نقش علمای بلاد در پیروزی انقلاب اسلامی  در خصوص خدمات شهید محراب آیت الله شهید دستغیب در پیروزی انقلاب بیان کرد: در استان فارس از 15خرداد سال 1342 در همه صحنه ها و زمینه ها شاهد حضور موثر و جدي آیت الله دستغیب بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: حرکت مردم فارس مبتنی بر تلاش علما و بزرگان و مجاهدان آن زمان بود که باید از مرحوم آیت الله شهید دستغیب در این رابطه به طور ویژه یاد کرد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، آیت الله شهید دستغیب را از چهره های آشنا با مسائل دینی و اسلامی دانست و گفت: ايشان در دورانی که نظام شاهنشاهی به سمت مادی گرايي، رفاه، عیاشی و آسایش بود، در قالب دعا و راز و نیاز و موعظه، مطالب لازم را باز گو می کردند.

امام جمعه شیراز با یاد آوری فعالیت های آيت الله دستغيب در مسجد جامع عتيق شيراز و قرائت دعای کمیل و پخش اعلامیه های امام و مراجع تقلید توسط ایشان، بیان کرد: مسجد جامع عتیق محور حضور انقلابیون در سطح شهر شیراز بوده و آنان که دل در گرو انقلاب بسته و تربیت شده مکتب اسلام بودند، با بهره برداری از بیانات شهید دستغیب و نصایح و ارشاد و هشدار های معظم له راه خود را می یافتند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: در این راستا ایشان بارها و بارها به زندان رفته و شکنجه ها شده اند و اين مسايل مشکلات عديده اي را برای ایشان به وجود مي آورد. اين مسئله  نشان از این داشت که ایشان در انقلاب پیشاپیش حرکت مردم، روحانیون و انقلابیون بودند.

وی ادامه داد: سخنرانی های  آیت الله شهید دستغیب، مواضع آیت الله العظمی شهید محلاتی شیرازی و علمای بزرگی که در آن  زمان در سطح استان فارس و شهرستان شیراز بودند در جاي خود بسيار مهم و ارزشمند بود.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه انقلابیون می دانستند کجا بروند و از کجا مطالب لازم را دریافت کنند و به کار ببندند، گفت: در آن زمان سخنان آیت الله شهید دستغیب در لابه لای دعای کمیل دست به دست می شد؛ که این نکته را رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی هایی که در استان فارس داشتند بیان نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha