جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: پول های بیت المال باید صرف کار های تولیدی و عمرانی شود، ولی صرف یارانه نقدی می شود و در این عرصه کشور دچار خسارت هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزارشد به موضوع یارانه نقدی اشاره کردند و اظهارداشتند: یارانه نقدی اگر چه متلعق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از  ابتدا کار اشتباهی بود؛  معنا ندارد پول هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع گردد.

ایشان گفتند: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده و نیازمند عمل جراحی است و قطعاً هم این جراحی عوارضی هم خواهد داشت.

این مرجع تقلید ادامه دادند: دولت و مجلس باید دراین موضوع شجاعت به خرج دهند و اقدام به جراحی این غده چرکین نمایند و کسانی که نیار به این یارانه را ندارند حذف شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان  ساختند: پول های بیت المال باید صرف کار های تولیدی و عمرانی شود، که صرف یارانه نقدی می شود و در این عرصه کشور دچار خسارت هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.

معظم له ابراز داشتند: اگر این پول ها جذب کارهای تولیدی برای جوانان شود، در این کشور بیکاری پایین می آید، درصد ازدواج بالا می رود، فساد و فحشا کمتر می شود و از طرفی جمعیت کشور هم بیشتر خواهد شد.

ایشان با بیان این که کشور داری یک شجاعت حسینی می خواهد گفتند:  باید متفکران دولت و مجلس وارد میدان شوند عوارض را به جان بخرند تا این مشکل را بر طرف کنند. بالاخره این موضوع باید در کشور برطرف شود.

حضرت آیت الله مکارم  شیرازی افزودند: این باری است که به دوش کشور افتاده و جلوی بسیاری از مسائل مهم را در کشور گرفته؛ در حالی که جامعه  اسلامی در مسائل دیگر نیازمند به پول بیت المال است.

این مرجع تقلید گفتند : اگر کار در دست من بود بدون شک این کارها را انجام می دادم، بنابراین این کار نیازمند عزم، اراده و قصد قوی است تا این مشکلات بر طرف شود.

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha