جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید در برخوردهای خود با دیگر ادیان رفتار مناسبی داشته باشیم همانطور که در کنگره خطر جریان‌های تکفیری از دیدگاه اسلام علمای بسیاری از مذاهب مختلف گردهم آمدند و سخنان خود را بدون هیچ توهینی بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مستبصران استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت‌های مکتب شیعه در کشورهای مختلف اظهارداشتند: دشمن با تلاش‌های خود نمی‌تواند از این حرکت جلوگیری کند و این  نشانه حقانیت مذهب تشیع  است.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی به پروژه اسلام هراسی در شرق و غرب اشاره کردند و گفتند: امروز دشمنی با شیعه زیاد شده است تا جایی که یکی از مسئولان سیاسی کشورهای استکباری به صورت علنی مطرح کرده به دنبال شیعه ستیزی و شیعه کشی است.

این مرجع تقلید خطاب به مستبصران، با بیان این که شما توانسته‌اید راه حقیقی را پیدا کنید، نشان می‌دهد خداوند نسبت به شما لطف خاصی دارد بیان داشتند: شما اقدامی ویژه انجام داده‌اید که حب امام علی (ع) در پرونده اعمالتان ثبت شده است و اکنون که به این موفقیت رسیده‌اید باید رفتار و گفتار خود را نسبت به گذشته بهتر کنید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که امام زمان (عج) راضی به توهین به مقدسات نیستند بیان داشتند: باید در برخوردهای خود با دیگر ادیان، رفتارهای مناسبی داشته باشیم همانطور که در کنگره خطر جریان‌های تکفیری از دیدگاه اسلام علمای بسیاری از مذاهب مختلف گردهم آمدند و سخنان خود را بدون هیچ توهینی بیان کردند.

ایشان تصریح کردند:  اگر این تغییر رفتار برای دیگران نمایان شود می‌گویند شیعه شدن آن‌ها در زندگی تاثیر جدی داشته و این اقدام بهترین تبلیغ برای دین تشیع است.

این مرجع تقلید  با بیان این که باید نسبت به یادگیری آموزه‌های امام علی (ع) اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم خاطرنشان کردند: دشمنان سعی دارند آموزه‌های امام علی (ع) را محدود کنند؛ اما ما باید با مطالعه رفتار این شخصیت دینی به دنبال آموزه‌های ایشان و ترویج آن‌ها باشیم و در این راستا می‌توانیم از نهج‌البلاغه استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha