پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آبادی پیشه

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه گفت: با مجوزی که برای سهولت و سرعت دادن به پروژهای عمرانی مدیریت‌های استانی از سوی مدیر حوزه داده شد، تمامی اقدامات این پروژه ها در خود استان‌ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد آبادی پیشه، امروز در سومین همایش کارشناسان فنی عمران حوزه‌های علمیه، که در ساختمان اداری مالی حوزه در قم برگزار شد، اظهارداشت: کارشناسان عمران در 30 مدیریت استانی و برای اجرای200 پروژه عمرانی در حال ساخت، در حال فعالیت هستند و بر اساس مبانی و اصولی که حوزه برای آنها تعریف و طراحی کرده بر پروژهای کلان استانی، مدیریت و نظارت دارند.

وی ادامه داد: همچنین بر تمامی پروژه‌های خاص از خرید زمین تا مباحث مربوط به مجوز پروژه‌های عمرانی براساس مصوبه و دستورالعمل شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدیریت دقیق دارند.

حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه اظهار داشت: مهندسین پروژه‌های عمرانی حوزه از میان با تجربه و موفق ترین مهندسان کشور انتخاب شده اند که سالها در زمینه‌های مختلف نقشه، طراحی و نظارت پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و امروز هم بر اساس نیاز مدیریت استانی حوزه، برای ساخت پروژه‌ها همکاری می‌کنند.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه گفت: در گذشته همه فرایند نقشه در ستاد طراحی و برای اجرای پروژه به استان واگذار می‌شد؛ لذا پروژه‌ها از مسیر اصلی خود خارج و وقت زیادی را می‌بردند.

وی افزود: با مجوزی که برای سهولت و سرعت دادن به پروژهای عمرانی استانی از سوی مدیر حوزهای علمیه داده شد، غیر از نقشه و معماری، سایر اقدام‌ها مانند تأسیسات و برق در استان‌ها به اجرا در خواهد آمد.  

معاون اداری مالی حوزه، نظارت بر اجرای دقیق پروژه‌های عمرانی، اعم از خرید زمین، نقشه برداری، طراحی، معماری، مجوز و اخذ پروانه ساخت و بهره برداری و همچنین نظارت بر کارفرما و کارگر از جمله وظایف مهندسین ناظر عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه خاطر نشان ساخت: مهندسین ناظر بر مالکیت حقوقی زمین، اخذ مجوز از شورای گسترش و ابلاغ صدورآن، گرفتن اعتبارات لازم در استان‌ها، نظارت مستمر دارند.

 وی، ابلاغ شرح وظایف و تصمیم گیری پروژه‌های عمرانی که تا کنون بلاتکلیف مانده اند را از مهمترین برنامه‌های سومین همایش عنوان کرد.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha