شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آبادی پیشه

حوزه/ دبیر کمیته وقف و حوزه های علمیه هدف از فعالیت این کمیته را تلاش در جهت خود کفایی و استقلال مالی حوزه های علمیه بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد آبادی پیشه در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به بخشی از  فعالیت های کمیته وقف و حوزه های علمیه که چندی پیش در اجلاسیه مدیران استانی، گزارش کامل آن را به  اعضای شورای عالی و مدیر حوزه در این اجلاس ارائه کرده بود اشاره کرد و گفت: هدف از فعالیت این کمیته تلاش در جهت خود کفایی و استقلال مالی حوزه های علمیه است.

وی افزود: اهم فعالیت های این کمیته شامل: شناسایی موقوفات موجود، احیای موقوفات غیرفعال، به روز رسانی عوائد موقوفات، تعیین تکلیف موقوفات غیر تصرفی، ایجاد موقوفات و همچنین سرمایه گذاری از محل موقوفات است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه تصریح کرد: وظایف این کمیته از قبیل فرهنگ سازی، معرفی واقفان و تقدیر از واقفان در حوزه ستاد مشترک حوزه و اوقاف و تبیین احکام وقف، تشویق افراد متمکن برای ایجاد وقف برای حوزه علمیه و.. می باشد.

معاون اداری و مالی حوزه های علمیه گفت:از سال 87 تا کنون 23 جلسه و 135 مصوبه در این عرصه انجام شده است؛ در این مدت نیز 74 موقوفه که 44 موقوفه  تنهادر سال 1394 بوده است به آمار موقوفات حوزه اضافه شده است.

وی گفت: برگزاری اردوهای زیارتی از جمله برنامه های این کمیته بوده است که با هماهنگی بین مدیران حوزه و اوقاف استان ها، در سال 292 نفر از طلاب به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به سیر صعودی موقوفات افزود: این سیر سعودی پس از تشکیل این کمیته و فعالیت پیگیر آن در حوزه های مختلف حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه تصریح کرد: یکی از فعال ترین بخش های کمیته وقف، فعالیت ها در حوزه مدیریت حقوقی است که در این زمینه ماموریت های بسیار مهم و پیچیده ای بر عهده این واحد بوده است.

معاون اداری و مالی حوزه های علمیه گفت: فعالیت های امور مالی نیز در زمینه رسیدگی و صدور اسناد، جمعداری و کنترل و نگهداری اموال و... بوده است؛ در این زمینه مدیریت بر منابع و مصارف مالی بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی نیز فعالیت های گسترده ای در زمینه آیین نامه های مالی و معاملاتی بر عهده داشته است.

وی گفت: تهیه و تدوین و بررسی قوانین، مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های اداری مالی و همچنین تشکیل و برگزاری شورای اداری معاونت، کمیسیون معاملات و فعالیت های مرتبط با ترابری، آموزش و ارتقای سطح دانش سازمانی کارکنان در حوزه مدیریت رفتار سازمانی و مهارت های ارتباطی و... از جمله فعالیت های این کمیته بوده است.

وی با اشاره به نظارت فنی بر پروژه های عمرانی گفت: در این راستا بررسی و تصویب نقشه طرح های عمرانی استانی و نظارت بر کیفیت اجرای آن انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha