سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: اسلام شناسی، زمان شناسی و وظیفه شناسی از مهمترین خصوصیات شهید مطهری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه شهر کهک به بررسی اهمیت و آثار رذیله اخلاقی شهرت طلبی و حب ریاست در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: این رذیله خطرناک اخلاقی می تواند زمینه نفاق و بی ایمانی را در انسان به وجود آورده و او را تا سرحد شقاوت و هلاکت پیش ببرد؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) در این رابطه می فرمایند: «حبُّ الجاهِ والمالِ ینبتان النفاقَ فی القلبِ کما ینبت الماءَ البقل»؛ دوستی جاه و مال نفاق را در دل می رویاند؛ همان گونه که آب گیاه را رویش می دهد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی بیان داشت: در دستورات اخلاقی اسلام نسبت به هر حرکت و یا اندیشه ای که زمینه این رذیله اخلاقی را فراهم می آورد هشدار داده شده است؛ در حدیث دیگری از رسول خدا (ص) آمده است: « کسی که دوست دارد مردم دست به سینه در مقابل او بایستند جایگاه خود را در آتش دوزخ ببیند.»

وی در ادامه افزود: مطالعه تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که بسیاری از افرادی که دچار نفاق و کجروی سیاسی می شوند، در ابتدا زمینه شهرت طلبی و حب ریاست داشته اند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، گزارشی از تشکیل شورای فرهنگی روستاها در ابتدای سال جدید با موضوع فعالیت های قرآنی ارائه و ارزیابی عملکرد موجود و تصویب برنامه قرآنی سال جاری هر کدام از روستاها را از اهداف اصلی این جلسات برشمرد.

وی در ادامه خیرین منطقه را به شرکت در پویش وقف درخت با هدف پشتیبانی از فعالیتهای قرآنی و تربیتی مساجد دعوت کرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه، روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را به اعضای شوراهای شهرستان تبریک گفته و نقش آنها را در تعالی همه جانبه منطقه مهم و اساسی برشمرد.

وی افزود: حقیقت این است که در هر شهر و یا روستایی که افراد کارآمد، دلسوز و سالم در راس شورا باشند، تمامی امور آن منطقه سامان می پذیرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در بخش انتهایی خطبه های نماز جمعه به سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری اشاره کرد و به تبیین ویژیگی های این شخصیت بزرگ پرداخت.

وی اسلام شناسی، زمان شناسی و وظیفه شناسی را از مهمترین خصوصیات این شهید والامقام برشمرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: این روز به درستی روز معلم نامیده شده و تکریم معلمان در این روز بر همه لازم است، البته وظیفه اصلی را در این رابطه وزارت آموزش و پرورش بر عهده دارد که باید خدمت رسانی و تکریم معلمان را سرلوحه کار قرار دهد لکن باید توجه داشت که یکی از مهمترین مقدمات تکریم جایگاه آموزگاری، عبارت است از دقت فوق العاده در جذب نخبگانی که صلاحیت قرار گرفتن در این جایگاه رفیع و مهم را دارا هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha